vrijdag 13 januari 2017

Schutting plaatsen op eigen grond

Bij het plaatsen van mijn schutting moet ik dan ook volledig op mijn eigen terrein of zou ik ook op de erfafscheiding (indien mogelijk) mogen plaatsen. Gezien de manier waarop de buren het met de schutting hebben aangepakt, zou mijn advies zijn om hem op je eigen grond te zetten. Een erfafscheiding kan een haag,. Zouden wij graag een omheining plaatsen of een haag langs onze oprit van voor.


Is dat mogelijk en wettelijk of mag dat niet?

Plaatsen schutting op korte afstand. Hij kan, met uw toestemming, het lage gedeelte van de schutting vervangen door een hoger deel. Of moeten de buren dan ineens wel de mogelijkheid krijgen om de bestaande schutting te kunnen onderhouden, m. Meer resultaten van radar.


Mag je gewoon zonder overleg met buren een schutting plaatsen van. Toegevoegd na minuten: Ik heb geen ruzie met de buren alleen ik wil gewoon een schutting zetten. Hoeft geen meter hoog, is hoog zat.


Ik wil privacy en volgens mij mag je dan op eigen grond een schutting zetten.

Je hoeft buren echt geen 40cm . Voor het plaatsen van een schutting op uw eigen grond ( dus achter de erfgrens) heeft u geen toestemming van de buren nodig. Ondanks dat u geen toestemming nodig heeft is het uiteraard aan te raden voor het plaatsen van de schutting contact met uw buren op te nemen. Veel problemen kunnen op . Wilt u een erfafscheiding plaatsen , zoals een schutting , hekwerk of haag? Dan moet u zich aan een aantal. Als u een erfscheiding wilt plaatsen moet u wel weten waar de erfgrens ligt.


De erfgrens is een denkbeeldige. Erfafscheiding op eigen grond (aan uw kant van de erfgrens) plaatsen. U kiest zelf het materiaal van . Een gemeentelijke verordening of een plaatselijke gewoonte kunnen uitzonderingen opleveren.


Soms is voor een schutting een omgevingsvergunning nodig. Dan heeft u geen toestemming nodig van . Bijvoorbeeld dat alleen een heg als erfafscheiding is toegestaan. Neem daarom altijd contact op met uw gemeente als u van plan bent een erfafscheiding te plaatsen.


Ook is de plaats van de erfafscheiding van belang.

Mag ik dan geen gebruik maken van zijn schutting ? Moet hij zijn schutting dan ook niet aan mijn kant onderhouden? Mag ik er (op mijn eigen grond ) een andere schutting tegenaan plaatsen ? Burenrecht - Erf en erfgrens - Vereniging Eigen Huis. Wie een heg of schutting (erfafscheiding) op de erfgrens wil plaatsen , heeft toestemming van de buren nodig. Wanneer u van plan bent om een schutting te plaatsen is het verstandig om altijd eerst met uw buren te overleggen.


Vinden zij het een goed. Elke huiseigenaar hecht veel waarde aan zijn stukje grond. Als een schutting op een erfgrens staat, is de schutting mandelig. Het is dan niet toegestaan om de mandelige schutting zonder toestemming van de andere partij (de mede-eigenaar) af te breken en te vervangen. Wanneer de schutting op eigen grond staat, mag dat wel.


Voordat twee buren een gezamenlijk erfafscheiding kunnen plaatsen , moet er natuurlijk overeenstemming zijn over wat ze precies willen. Maar dan nog is voorzichtigheid . Soms lukt dat niet en wil de één een. De schutting of de muur moet dan volledig op eigen grond staan, inclusief de fundering. De buren mogen in dat geval niet aan . Er zijn twee opties: je zet de schutting precies op de erfgrens of je zet hem op je eigen grond.


Komt hij op de erfgrens te staan? Dan ben je verplicht te overleggen met de buren en dienen beide partijen de helft te betalen. Overigens mag je niet zonder toestemming van je buren aan de slag op de erfgrens . Nu ben ik niet de persoon die er van houdt dat de buurman op mijn achterste loert terwijl ik bezig ben ) vroeg ik mij af of het mogelijk was een schutting op mijn perceel van het grond te plaatsen of dat ik daarvoor een vergunning nodig heb. Erf- en perceelafscheidingen zoals tuinmuren en schuttingen van beton of hout.


Als u een heg of een rij coniferen als erfafscheiding wilt planten heeft u hiervoor nooit een omgevingsvergunning nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.