vrijdag 29 december 2017

Boom doden zonder sporen

Alsof er geen sporen van uw petroleum gaan overblijven. Echter ben ik niet op de hoogte welke nu het minste schade toebrengen aan de omgeving, dan mag ik dit toch . Dan maar een litertje gif! Als boomveiligheidsinspecteur kom ik regelma- tig vergiftigde bomen tegen.


De reactie van de gemeente is meestal: “Daar kan ik niks mee, we weten niet wie het is” en “De politie doet er ook niks mee”.

Het maakt mij boos dat mensen zich het recht toe-eigenen om een boom dood te maken. Kan ik iets op de schors smeren? In onbeduidendheid slijten zij hun leven, sterven en vergaan zonder dat ooit nog iemand om ze maalt, of zich deze mensen herinnert. Als je dat beseft ga je klagen over alles ;-).


Meestal leven zwammen op dood hout. Maar bomen en paddenstoelen als zwavelzwam of honingzwam (Armillaria mellea) kunnen ook decennia lang zonder problemen samenleven. Als een zwam een boom kan .

Nu zouden we graag de boom weg willen halen om die reden, maar van de gemeente krijgen we geen kapvergunning, omdat onze boom mee wordt. Je vergiftigt je tuin, terwijl het helemaal niet zeker is dat de boom dood gaat. Staat je boom daar niet op, mag je m kappen, zonder vergunning.


Wat zijn de effecten wanneer dit mengel op hout wordt aangebracht, bijvoorbeeld een boom ? In plaats van tips te geven om bomen te onderhouden, krijgt u deze keer tips om uw bomen langzaam maar zeker te laten sterven. Ik ben benieuwd naar de reacties! Maar wie zeker wil zijn dat de bomen doodgaan plant bij voorkeur een Ginkgo biloba met de voeten in het water, een Corylus collurna op een droge helling en Oxydendron . Ik vond dus dat beknopte informatie over hoe je een boom dood maakt ook wel paste op de website van t-over-leven. Staat hij dichterbij, dan kunt u uw buren verplichten om de boom weg te (laten) halen (even een briefje schrijven).


Ook als u toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van de boom , kunt u niet zonder meer tot actie overgaan. Ik zou graag weten hoe ik hem ongemerkt dood kan laten gaan. Bij een van de bomen zijn gaatjes zichtbaar aanwezig, de tweede boom is door wortelverstrengeling mee de dood in gesleurd.


Er zit wel een begin van een. Vreemd dat mensen niet weten dat zonder het groen en vooral de bomen er geen leven mogelijk is op aarde. Bomen halen fijnstof en andere . Door er keihard tegenaan te rijden.

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder. Geen recht spoor zonder dwarsliggers. Vraag vooral geen kapvergunning aan.


Snoeien tot een meter boven de grond is ook geen omzagen . Er is een middel om bomen te laten afsterven, zoutzuur met zgn. Bij een hardnekkige boomstronk kun je in plaats van zout een chemisch middel proberen of een herbicide dat glyfosaat of triclopyr bevat. Een chemisch herbicide zal de boomstronk sneller doden , maar vergeet niet dat dit middel ook de wortels van nabijgelegen bomen of struiken kan doden. Boor gaten in de stronk. Wij hebben een boom in de tuin staan maar die willen we laten verwijderen.


Ik zit met een probleempje. Maaaaaar de gemeente wil geen toestemming geven omdat de boom nog leeft. Dus heeft iemand hier een idee hoe ik de boom dood kan laten gaan zonder dat de gemeente het ziet? Boewah – De vrucht van dezen boom gestampt, uitgeperst en in het eten gemeng veroorzaakt den onmiddellijken dood , zonder Sporen na te laten.


De lijder voelt een stekende pijn in den buik, gepaard met misselijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.