woensdag 19 december 2018

Schutting plaatsen regels

Welke regels zijn er over schuttingen , heggen en andere erfafscheidingen? Wie er verantwoordelijk is voor het plaatsen en onderhoud van een schutting , heg of muur, hangt af of hij op de erfgrens staat. Hieronder vindt u de regels over erfafscheiding in uw situatie. Hoe ver moet een boom of heg.


Toch zijn er ook regels aan verbonden.

Nu mag ik dat niet van mijn buurman omdat hij zegt dat zijn haag anders kapot gaat. Maar ik wil het doek langs mijn kant van de haag. Ook heb ik al eens gevraagd om dan samen een houten schutting te plaatsen , maar dat wil hij ook niet.


Als u een heg of een rij coniferen als erfafscheiding wilt planten heeft u hiervoor nooit een omgevingsvergunning nodig. Belangrijk is waar u een schutting of tuinmuur wilt plaatsen. Regels voor plaatsen schutting of scheidsmuur Een schutting plaatsen lijkt een eenvoudige handeling, maar er zijn toch enkele regels die in acht genomen moeten worden. Waar mag de schutting staan?


Hoe hoog mag de schutting staan?

Heb ik toestemming van de buren nodig? Kan ik de buurman mee laten betalen? Voor het bepalen van de maximale schuttinghoogte gelden voor gemeentes in heel Nederland vrijwel altijd dezelfde regels. In sommige gevallen mag u vergunningsvrij een schutting bouwen. In andere gevallen heeft u een vergunning nodig.


Voor het plaatsen van schuttingen op de erfgrens gelden vaak . Onenigheid met buren gaat vooral over bomen, struiken en gebruik van elkaars terrein. Wat zijn de regels mbt het erf en de erfgrens? Alleen wanneer u in het voorerf een schutting plaatst hoger dan één meter, dan is deze omgevingsvergunning plichtig. In het achtererfgebied is de schutting tot een hoogte van meter vergunningvrij.


Zit u op een hoeklokatie dan is de zijtuin voorerfgebied en is het plaatsen van een schutting vergunningplichtig. Houd rekening met uw buren. Wie gaat bouwen of verbouwen, heeft rekening te . Plaatsen schutting op korte afstand. Voor schuttingen die grenzen aan de tuin met de buren gelden andere regels dan voor schuttingen.


Een schutting , muur of hek naast en achter een huis mag maximaal meter hoog zijn tenzij er andere regels zijn volgens de gemeentelijke verordening of plaatselijke gewoonte. In het burenrecht staan regels over de erfgrens en de erfafscheiding.

Als een haag, schutting of muur op de erfgrens staat, is deze gezamenlijk eigendom van jou en je buren. Je hebt echter ook het recht om de afscheiding op je eigen erf te plaatsen , dan is de schutting jouw eigendom. Nederland staat bekend als land waar vele verschillende regels opgesteld zijn om ervoor te zorgen dat iedereen prettig kan wonen.


Gaat u een hout-beton schutting plaatsen , dan moet u er rekening mee houden dat ook hier enkele regels voor opgesteld zijn waar u zich aan dient te houden. Je ziet ze weleens bij de rijdende rechter: mensen die knallende ruzie hebben met de buren over het plaatsen van een schutting. Want niet alles kan en mag zomaar in Nederland! Schuttingen mogen niet hoger zijn dan een bepaalde hoogte, ze mogen niet zomaar aan de straat worden gezet, er zijn . Nu willen wij binnenkort een nieuwe schutting plaatsen. Nu is ons bij de gemeente verteld dat de schutting niet hoger mag worden dan mtr.


Een schutting , muur, heg of hek naast en achter een huis mag maximaal meter hoog zijn tenzij er andere regels zijn volgens de verordening van de gemeente of plaatselijke . Nu ben ik niet de persoon die er van houdt dat de buurman op mijn achterste loert terwijl ik bezig ben ) vroeg ik mij af of het mogelijk was een schutting op mijn perceel van het grond te plaatsen of dat ik daarvoor een vergunning nodig heb. Beleid met betrekking tot erfafscheidingen ( schuttingen ). Dit is het geval als u een erfafscheiding, die hoger is dan meter, voor de voorgevelrooilijn wilt plaatsen. Achter de voorgevelrooilijn mag een erfafscheiding maximaal . Wilt u een erfafscheiding plaatsen , zoals een schutting , hekwerk of haag? Dan moet u zich aan een aantal regels houden.


En dat u uw buren op tijd laat weten wat uw plannen zijn. U kunt dan samen mogelijke opties bespreken, dat voorkomt misverstanden. Erf en perceelafscheidingen.


Wanneer is een erf- of perceelafscheiding eigenlijk vergunningvrij? Wanneer u graag vrij in de tuin zit en geen inkijk wilt, kunt u uw erf afsluiten met bijvoorbeeld een hek, schutting of tuinmuur. Het is raadzaam om dit wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.