dinsdag 24 juli 2018

Wat te doen tegen kakkerlakken op vakantie

Daar kun je wat aan doen door de hotelkamer wat koeler te maken en de airconditioning of de ventilator aan te zetten. De kruipende beesten hebben een hekel aan koude ruimtes: een temperatuur onder de 20°C zou genoeg moeten zijn om ze tegen te houden (al kost dit natuurlijk wel weer veel energie). De volgende dagen zie je er steeds meer. Tijdens je gezellige avondje op een terrasje ligt er een dode kakkerlak naast je voet.


Als het in Spanje of die omgeving was : tja, daar horen kakkerlakken nu eenmaal bij het straatbeel ze horen thuis in dat klimaat en zijn niet uit te roeien gewoon. Ze schijnen niet te kunnen tegen pep.

Daar aangekomen in alle hoekjes en gaatjes ff wat strooien en klaar :). Kakkerlakken zijn hele reine beestjes hoor, je kan ze ook gewoon opeten :). Bestrijden kakkerlakken - Beestenboel - SpanjeForum.


Zo´n beetje alles gebruikt wat er aan vergif tegen kakkerlakken te koop is maar niks helpt. Het vreemde is dat ze dood. Ik probeer van alles om ze niet in huis te hebben: geen eten morsen (en niet opvegen). Vuilemmers dichtdoen (en op tijd legen).


Ook een schoteltje olie met wat water erop helpt wel maar enkel voor de (denk ik) onervaren kleinere soorten. Of mottenballen in plastic zakjes met gaten leggen bij afvoerputjes.

Waarschijnlijk de insecten die men tijdens een vakantie in Spanje liever niet tegen wilt komen. De kakkerlak ziet er niet zo leuk. Wel kunnen kakkerlakken eventueel bacteriën en ziektes overbrengen door van voedsel te eten, er hun behoefte op te doen of eroverheen te lopen. Als er kakkerlakken ergens . Waren meegelift met weet ik veel wat.


Ze zijn echt niet dood te krijgen (als je ze onthoofd leven ze verder to ze verhongeren) Ik denk dat je bij een drogist wel . Helaas is er weinig te doen om kakkerlakken te vermijden, je komt er ongetwijfeld één tegen op reis. Vraag in dit geval altijd een local met wat voor spin je hier te maken hebt. Maar wat kunt u tegen dit ongedierte doen ? Niets doen is geen optie, want dat zal er al snel een ware kakkerlakkenplaag ontstaan. Wat niet weet, wat niet deert: onwetendheid is een mooi ding. Want van sommige dingen is het maar beter dat je ze niet weet – onwetendheid maakt je leven soms een stuk makkelijker.


Het niet weten dat jouw postcode heeft gewonnen in de Postcodeloterij terwijl je niet meedoet. Of het niet weten dat muffins . Metro hangt de Vuile Was buiten! Toen we er wat van zeiden tegen de beheerder, reageerde hij van: ja wat wil je je bent in Florida. Maar meerdere kakkerlakken per dag vind ik echt niet normaal, ik snap goed dat dat je vakantie beïnvloed heeft!


Terwijl tv beelden van een kakkerlakkenplaag in de Bijlmer (19… euh, je moet ook niet te veel willen weten) waarbij horden kakkerlakken in aaneengesloten rijen door de keukenkastjes renden.

Hele huizenblokken moesten ontruimd en bespoten. Een kakkerlak is nooit alleen… Licht gestressd – nou ja . Het enige wat je hoeft te doen is het apparaat in het stopcontact te steken - denk er op reis wel aan om een wereldstekker mee te nemen! Het apparaat is geschikt voor. Sla een kakkerlak nooit . Ongedierte op vakantie kan heel leuk zijn, zolang het maar niet in je hotelkamer of appartement zit. Om in de badkamer te blijven, ik ben een keer gillend een badkamer uitgeren waar een heerlijke dode kakkerlak voor mij gepresenteerd lag.


Ik ben benieuwd wat ik dan tegen ga komen. Ik kan je verzekeren, ik ben ook niet pietje precies wat betreft schoonmaken, maar je kan mij niet vergelijken met een schmutzige kluizenaar. Er is geen blanke te bekennen en ik word dan ook bekeken als een aapje in de dierentuin.


Nu heb ik even rustig de tijd om een verhaal te typen voor het thuisfront, over wat ik de afgelopen dagen allemaal heb meegemaakt. Die paar beestjes die je hebt meegenomen hoeven geen directe oorzaak te zijn van een kakkerlakkenplaag. Wees er vooral op bedacht als je, je vakantiespullen inpakt op een tropische vakantiebestemming.


Hier wat tips in willekeurige volgorde voor mensen die toch overwegen naar Indonesië te gaan. Ze gelden uiteraard niet voor mensen die naar de Club Med op. Accepteer de kakkerlak Als je iets tegen kakkerlakken hebt kun je beter niet gaan. Zelfs in de Club Med op Bali zul je ze aantreffen, maar hoe .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.