maandag 20 februari 2017

Hoe herken ik hr glas

Lees hier tips hoe je enkel-, dubbel- en HR glas herkent. Hoe herken je wat voor ramen je hebt? Enkele maanden geleden heeft een bedrijf bij mij kunststofkozijnen geplaatst.


Dubbel glas is te herkennen aan een aluminium strip tussen twee glasplaten. Dit is probleemloos en netjes verlopen.

Dubbel glas en HR glas lijken op elkaar. Beide soorten glas hebben een aluminium strip tussen twee glasplaten. Het herkennen van HR glas.


HR glas heeft een extra isolerende folie, maar deze is onzichtbaar. Nu is mijn buurman glaszetter en kwam even kijken. Aan welke zijde hoort dit te zitten en hoe kunnen we dit controleren?


Hoe kan ik zien welk de binnen- en buitenkant is van superisolerende beglazing aangezien hier verschil in zit voor het plaatsen. HR glas kunt zien omdat het enige verschil is dat er bij HR glas wordt gebruikt gemaakt van edelgas in de spleet.

Met verkeerd wordt bedoeld dat de dikste ruit binnen komt en de dunnere buiten. Dit komt omdat op één zijde van het glas (in de spouw) een. Dit bekent dus hoe lager de U-waarde, hoe hoger de isolerende werking van het glas.


Enkel glas heeft een U-waarde van 8. Wij bekijken de verschillende markeringen, toestellen en methodes die de schrijnwerker hierbij kunnen helpen. De eerste stap bij het herkennen. Welke ruimtes moet u aangeven ? Daarbij moet u aangeven of. Spring naar HR - glas - Hoe lager de U-waarde, hoe beter de isolatie.


Kun je HR dubbelglas herkennen ? Wat voor type glas heb ik? Is er een folie waardoor je wel vanuit binnen naar buiten kan kijken, maar niet van buiten naar binnen? Kan ik zelf raamfolie aanbrengen?


Blijven er (lijm) restjes over als ik de raamfolie weer verwijder? Edelgas isoleert warmte. De isolatiewaarde van o.

U-waarde: hoe kleiner de U-waarde, hoe beter de isolatie. Heb je gewoon dubbelglas in je. Triple glas heeft de laagste . Hoe kom ik te weten wat voor soort glas ik heb?


Enkelglas is te herkennen aan het ontbreken van een kader of spouw tussen glasplaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.