maandag 27 februari 2017

Knoflook moestuin

Ze is niet alleen lekker maar schijnt ook gezond voor hart en bloedvaten te zijn. Rauw heeft knoflook een sterke smaak, gebakken, gesmoord of gegrilld wordt de smaken zachter en geuriger. Ze wordt steeds meer als belangrijke smaakmaker gebruikt, ze is . Zelf knoflook kweken in de Makkelijke Moestuin : mooi voor in het najaar als de bakken al aardig leeg worden. Knoflookteentjes uit eigen tuin zijn trouwens ook langer houdbaar.


Het kan buiten in de volle grond of in een pot.

Het beste resultaat krijg je met deze tips! Rond de herfstperiode raken de bakken van de moestuin aardig leeg, een mooie tijd om knoflook te kweken! Het uiterlijk van knoflook heeft meer weg van prei dan van ajuin. Zo is het blad niet hol en spits.


De groeiwijze is opgericht en vrij hoog tot cm. De bollen bij knoflook zijn meestal wit, maar er bestaan ook minder geteelde . Het is makkelijk te kweken, en supergezond. Dat maakt knoflook planten onmisbaar.


Ik vraag me echt af of knoflook wel onder de groente valt, maar toch zeker niet onder het fruit en volgens mij ook niet onder de kruiden, dus stel ik mijn vargen toch maar hier 8-) Dus hier komen ze: Ik wil graag knoflook gaan kweken in een pot (heb alleen een balkon namelijk).

Is dit überhaupt mogelijk of . Eigen verbouwde knoflookteentjes zijn groter en scherper dan knoflook uit de winkel. Ik weet eigenlijk niet ( nog nooit naar gezocht ) of er wel zaad van te krijgen is. Van uien wel, maar ook daar wordt vaker pootgoed gekocht.


Nederlands geteelde Polderknoflook Mesidrome - (grote) bollen. De bol, maar ook de teentjes zijn wit. Deze soort doet het heel goed bij ons, is zeer gezond en geeft een goede opbrengst. De smaak is mild en zoet, hierdoor voor alles inzetbaar, zowel voor bakken . Jaarrond knoflook telen en oogsten. Look (Allium sativum) is helemaal geen teelt exclusief voorbehouden voor het zuiden.


Je kan dit veelzijdige gewas ook bij ons perfect telen. Knoflook Mesidrome is een vrij grote, witte knoflooksoort. Teel je look in je eigen tuin dan wordt je jaarrond getrakteerd op verse look om lekker te koken. Oogst nu je knoflook , de stengel begint al te verdorren en als die weg is kun je de knoflookbol niet meer vinden.


Knoflookbollen herken je alleen aan een uiachtige stengel, . Vaak reageren mensen heel verrast als ik mijn knoflookoogst laat zien. Op mijn beurt ben ik vaak verbaast over deze reacties, want als er gewas is dat gemakkelijk te telen valt is het wel knoflook ! Dus: houd je van verse knoflook en wil je graag een moestuin -succesje? Algemene informatie over knoflook , onder andere de groeiwijze, de timing en manier van zaaien, planten, verzorgen en oogsten.

Om in juli mooie, grote knoflookbollen te kunnen oogsten plant je de teentjes in het najaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.