dinsdag 31 januari 2017

Fundering garage

Funderingen voor de garage. Filed under Garage metselen. Meestal laat men een kraan komen, maar aangezien het niet zoveel werk was, heb ik het zelf uitgegraven. Uitmeten van de funderingen.


Hierbij paaltjes zetten, zodat je makkelijk ziet waar er moet uitgegraven worden.

Wij gaan in onze tuin een garage op traditionele wijze bouwen. Het volgende probleem stelt zich echter: de vaste zit op ongeveer m diepte. Wat is de goedkoopste manier op dit stevig te funderen ? Hallo, ik zou graag in de achtertuin een garage van 40m² plaatsen.


De tuin loopt echter sterk af. Kan er mij iemand zeggen hoe ik de fundering moet gieten? Er is mij al verteld geweest van de fundering schuin te laten lopen tot maaiveld.


Hallo allemaal, In het vereden heb ik al veel aan jullie adviezen geha ik hoop dat ik nu weer een beroep op jullie kan doen.

Ik wil een (halfsteens) garage van 4xtegen mijn huis aan bouwen. Ik zit te twijfelen over of een stroken fundering of een vorstrand te maken. Bij een vorstrand heb ik meer beton . In dit onderdeel van Mijnkluswijzer.


Wanneer u een muur wilt maken, dient u een fundering te maken. De fundering is de basis waarop de muur komt te rusten. Een fundering maken is noodzakelijk bij eigenlijk alle constructies of gebouwen ( of gedeelte daarvan).


Wanneer er bijvoorbeeld een aanbouw gebouwd gaat worden is het ook noodzakelijk om deze te funderen. Een uitbouw aan een woning, een garage , een serre of een groot tuinhuis zijn voorbeelden . Bekijk dit stappenplan van GAMMA en lees hoe je jouw doe het zelf ideeën makkelijker kunt realiseren. Hierop wordt een centimeter hoge stenen borstwering gemetseld waarop uiteindelijk de berging of garage gemonteerd wordt. Om de prijs te drukken kan u de fundering zelf uitvoeren met behulp van onze specificaties en richtlijnen.


Gelieve nooit een fundering uit te voeren zonder in het bezit te zijn van het juiste. Steeds vaker wordt de informatie over de bovenbouw verkregen uit 3D modellen, het Bouw Informatie Model, de BIM. In deze garage lag een (later gestorte) betonvloer welke nu nog aanwezig is.


Rondom de betonvloer zijn nog restanten van de garage in de grond aanwezig.

Wij willen de betonvloer hergebruiken als fundering voor . Om de kosten toch wat te drukken proberen we zoveel mogelijk tegelijk te gieten. Daarom dat we eerst de sleuffundering van de garage verder moeten afwerken voor dat de beton kon komen. Dit houdt in: opmetsen sleuven met betonblokken, cementeren van het metselwerk, opvullen van de fundering , . Een gedegen fundering is van groot belang, het laatste wat je wilt is natuurlijk dat de garage na verloop van tijd gaat zakken. Nadat de fundering is gestort kan de vloer gestort worden. Zorg ervoor dat er tussen het beton en het zand een folie komt zodat het gestorte beton niet in de zandbodem opgenomen . Restanten fundering garagegebouw.


Zoals reeds gemeld in de algemene reportage over deze site bevonden er zich op deze kouter nog sterk verwilderde gedeeltes achter het bakstenen nog bestaande gebouwtje. Bij nader onderzoek bleken deze verwilderde zones nog restanten van funderingen te bevatten van . Die wilde die garage als kamer bij zijn woning betrekken en dus moest er aan de fundering worden gewerkt. Toen zijn broer en diens vriendin een weekendje weg zouden gaan, bood Allard aan tijdens hun afwezigheid die klus . Zo kunnen er huizen op gebouwd worden maar is ook prima te gebruiken als fundering voor een garage of een tuinmuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.