vrijdag 27 januari 2017

Hortensia hangt slap

De bloemen en bladeren hangen dan helemaal slap , terwijl de grond nog vochtig is. Voor diegenen, die moeite . Vanmiddag heb ik een prachtige hortensia gekocht maar nu hangen de bloemen al slap. Ik heb hem nog geen water gegeven omdat hij tamelijk vochtig was. Er zijn antwoorden gegeven.


Ik heb mijn mooie pas gekochte hortensia teveel water gegeven waardoor hij slap is gaan hangen.

Is er nog een manier om hem weer goed te krijgen? Hij staat op het balkon en uiteraard heb ik hem geen water meer gegeven. De vraagsteller koos dit . Zodra de toplaag van de bodem uitdroogt gaan de bladeren van die twee soorten slap hangen. Als een kamerhortensia te veel water heeft gekregen en het overtollige water enige tijd in de overpot of schotel heeft gestaan, kunnen de wortels afsterven door gebrek aan zuurstof. Bloemen en bladeren hangen helemaal slap , terwijl de grond nog vochtig genoeg is.


Wanneer zelfs vroeg in de . Is de grond voldoende vochtig, maar de bladeren hangen slap ? Dit is zeker geen reden tot paniek, want eenmaal de zon ondergaat, zal de plant zich terug herstellen.

Je kunt dit probleem oplossen door een parasol boven de planten te plaatsen die voor schaduw zorgen. Hortensia in pot heeft het zwaar. Zelfs de hortensia in de grond die ik vorig jaar heb gezet. Geef ze de tijd en gun ze schaduw.


Nemen de bloemen geen water meer op en wordt het blad slap ? Verwijder dan het blad van de bloemstelen en haal . Ga je de hortensia planten als tuinplant? Ook dan heeft hij veel water nodig. Voelt de aarde erg droog aan, geef de hortensia dan meteen water.


Hangen de bladeren slap terwijl de aarde nog voldoende vochtig aanvoelt? Hallo,mijn hortensia's hangen al een paar dagen met slappe bladeren. Dan is er sprake van een . Na deze verpot te hebben in houten bakken heb ik ze wat mestkorrels gegeven en elke ochtend voorzien van wat water. Nu vandaag hangt de boel er (bij de ergste bak) zo bij:.


Sinds een week of twee gaan veel nieuwe, jonge scheuten aan de hortensia slap hangen. Ze knikken om en sommige kleine scheutjes zijn verdord. Wel zie ik al hele kleine bloemknoppen.


Hij ziet er ook niet echt vol uit.

Een maand geleden heb ik een binnenhortensia gekocht en ik geef de plant keer in de week water. Nu gaat een gedeelte van de hortensia slap worden. De bloemen worden bruin en gaan hangen en krimpen in wat moet ik er aan doen? Mocht je het een keer vergeten, dan kan het blad slap gaan hangen.


In dat geval moet je de . Vermijd een plekje op de tocht, in de felle zon, te dicht bij de verwarming en te dicht bij de fruitschaal. Worden de bloemen slap na een paar dagen in de vaas ? Snijd de stelen opnieuw schuin af en bevochtig de bloem voorzichtig . Je hortensia uit direct zijn ongenoegen als deze niet genoeg water krijgt, de bladeren hangen dan slap naar beneden. Voel dan of de grond droog is: Zo ja, geef dan direct water.


Vaak knapt de hortensia na een slok water weer snel op. Zo nee, als de grond wel vochtig is, dan is er sprake van een te . Regelmatig kleine hoeveelheden kan gemakkelijker door de grond opgenomen worden. Als handmatig bewateren met een gieter teveel werk is .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.