woensdag 25 januari 2017

Moestuin miep

Heb je een leuke tip of wil je gewoon je ervaringen. Ik gebruik deze website vaak als ik de goede zaden bij elkaar wil vinden, super overzichtelijk en je kan goed vinden op wat voor grond je moet zaaien. Dit vooral om de oogst te vergroten natuurlijk.


Je kan haar een groot deel van het jaar in de moestuin vinden. Het einde van het jaar alweer in zicht.

Deze pin is ontdekt door Anne Meelen. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Een groot deel van het jaar vind je mij in de moestuin waar ik met veel plezier groenten verbouw. Daarnaast bak ik zoveel mogelijk mijn eigen brood. This Pin was discovered by Anne Meelen.


Discover (and save!) your own Pins on Pinterest. Gisterochend ben ik in alle vroegte op de fiets gestapt en naar de moestuin gereden. Het is dat de bladeren het seizoen verraden anders had ik gedacht dat het lente was.

Op de tuin waren de paden bedekt met een bladermassa. Nadat ik alles een beetje opzij had geharkt ben ik eerst . Steeds meer mensen willen hun eigen eten verbouwen: in hun tuin of op hun balkon, of samen met een groepje buren in een gedeelde moestuin. Eigen eten telen is een van de thema's waarop NatuurMilieuteam Zuid je kan helpen. Moestuinieren is populair en kan op allerlei plekken. Bijvoorbeeld als je een project in de . En nu ik toch over eten aan het praten ben.


Wat schreef ik in het vorige blog? Ik zou het over de moestuin hebben hè? Nou de moestuin is klaar! Het heeft een mooi veld voor de groenten, een kas en er komen nog kweektafels. Wil je zelf biscuitdeeg maken voor een taartbodem?


Volg dan dit makkelijke biscuitdeeg recept en maak snel zelf een taartbodem. Mix voor biscuit kan je ook in onze webshop bestellen. Vandaag is het een uitgelezen dag om de zaailingen weer eens even na te lopen.


De afgelopen weken hebben ze vrij van regen, wind en vorst, boven op een kamertje lekker door kunnen groeien.

Omdat dat doorgroeien binnen best wel hard gaat heb ik ze vandaag mee naar buiten genomen om ze van .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.