maandag 23 januari 2017

Moestuin zeist

Zeist , Amateurtuindersvereniging in Zeist. Hallo moestuinliefhebbers, Ik ben nieuw hier. Dat wil niet zeggen, dat ik minder enthousiast ben! Kan iemand me helpen hoe ik die het best kan vinden?


Of weet iemand iemand die er vanaf wil en ik kan het overnemen? Hoi lievve moestuinliefhebbers ik ben Christa van Velzen uit Zeist.

Mijn vriend en ik hebben sinds maanden een eigen moestuin. Helaas lag het vol puin, omdat de vorige huurder het niet verwijderd ha en gewoon een nieuwe tuin genomen had. De moestuinbakken aan de Laan van Vollenhove in Zeist staan centraal op deze pagina. De wijngaard is een project van Rotary Zeist in samenwerking met Het Utrechts Landschap. Nut en Genoegen, Zaandam, Provincialeweg 18.


Ons Ideaal, Zaandam, Oostdorsch. Zaanderhorn, Zaanderhorn, Hemkade 29. Kloostertuin, Zaltbommel, Gamersedijk. Zandvoort, Zandvoort, Duinpieperpad 2.

Levenslust, Zoetermeer, Schansbaan. Seghwaert, Zoetermeer, Edisonstraat 200. Een groot schooltuinproject in Zeist : voor de veelal allochtone leerlingen, de kinderen van de buitenschoolse opvang en de kinderen uit de buurt.


Door de kinderen zelf bedacht en uitgevoerd! MOGELIJKE AANDACHTSPUNTEN VOOR DE TOEKOMST. Een Platform Stadslandbouw Zeist kan aandacht besteden aan o. Ruim twee jaar geleden zijn wij op de Utrechtseweg in Zeist komen wonen. Een heerlijk huis met een gigantische tuin en daarmee dus een potentiële moestuin.


Voedselbank Zeist krijgt moestuin. Hiermee krijgen ze toegang tot een prachtig moestuincomplex waar ze een tuin van mtot hun beschikking hebben. Albert van Meerveld van de . Allegro-tuin en AZC Het COA en de Allegro-tuin werken samen om kwetsbare bewoners van het AZC een steuntje in de rug te geven. We stellen hen graag in staat om in een fijne omgeving, de Allegro-tuin, licht te tuinieren en kennis te maken met de Zeister gemeenschap. We hebben ook uw hulp nodig om dit project . Lokale trekker: Annemarieke Holland In Zeist brengt adviseur Natuur- en Duurzaamheidscommunicatie Annemarieke Holland partners bij elkaar om de Groen doet goed plannen te.


Ik ben Charlotte Verhoeve en ik geef moestuin lessen, cursussen en workshops aan kinderen en volwassen. Ook gaan de leerlingen de nestkasten zelf controleren en de broedende vogels in kaart brengen. In de Historische Moestuin met het rosarium werken cliënten van Bartiméus samen met medewerkers en vrijwilligers van Bartiméus.

De Historische Moestuin heeft ook een eigen website voor bezoekers en klanten. Tweede Paasdag waren bewoners uit de flats op Vollenhoven druk met opknappen, spitten en zaaien in hun kweekbakken aan de dreef in Zeist. In het het park naast de flats en OBS Op Dreef hebben ongeveer bewoners ieder hun eigen kweek bak van 2×2.


Dit initiatief van het wijkteam is ongeveer 2 . Kraanpoort henen de menschen in de groote straat, zelfs tot in het midden der stad ontwaart, die men met behulp van eenen verrekijker zeer goed zoude kunnen onderscheiden. Dit weelderige stukje overvloed wordt met veel liefde en toewijding onderhouden door een stel uiterst groengevingerde vrijwilligers. En dat blijft niet onopgemerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.