dinsdag 21 juli 2015

Zelfrijdende auto google

Zijn team ontwikkelde een. Nederland is het eerste land ter wereld waar een zelfsturende auto zonder stuur op de openbare weg mag rijden. Dat maakte de ceo van het bedrijf dinsdag bekend.


Daarmee komen voertuigen die geheel zonder bestuurder kunnen rijden een stap dichterbij. De Chrysler Pacifica waarmee .

De test vindt plaats in de stad Phoenix, in Arizona. De botsing was het gevolg van een menselijke fout. Waymo stands for a new way forward in mobility. We are a self-driving technology company with a mission to make it safe and easy for people and things to move around. Bekijk deze video en ontdek het zelf.


De zelfrijdende auto van Nissan zal dan zelfstandig in het stadsverkeer kunnen rijden. In de plaats daarvan werkt het samen met andere fabrikanten. Ook Samsung zet vaart achter zelfrijdende auto.

Het nieuws komt uit court filings, die IEEE Spectrum in heeft gekeken. Het bedrijf boekte hiermee uiteindelijk behoorlijk goede resultaten, maar heeft nu aangegeven niet verder te gaan met de ontwikkeling van de kleine Firefly. In plaats daarvan zal de technologie . Statistisch gezien is het minst betrouwbare deel van de auto.


Dat heeft het bedrijf vandaag laten weten. Aankomende zomer verlaten de eerste exemplaren de afgesloten testcircuits en gaan ze de openbare weg van Noord-Californië op. Dat melden Amerikaanse media donderdagnacht. Naar alle waarschijnlijkheid is de fout gemaakt door een menselijke bestuurder die met zijn eigen voertuig de zelfrijdende auto van achter heeft geraakt.


Onlangs sijpelde tussen de gesloten deuren van Apple door naar buiten dat het bedrijf gestopt is met de ontwikkeling van de Apple Car. De testen met zelfrijdende wagens vonden tot nu toe altijd plaats mét bestuurder. Die kan in geval van nood . Juridisch wordt altijd de vraag gesteld wie verantwoordelijk is voor een ongeval met een zelfrijdende auto. De grote datarace: een rijbewijs voor de robotauto. Maar de zelfrijdende auto is nog lang niet klaar voor zijn rijbewijs.


De obstakels op een rij. Elke maandag de beste stukken over . In dit stuk leg ik uit wat zo bijzonder is aan deze auto en op welke vragen we nog een antwoord moeten krijgen.

Het internetbedrijf heeft namelijk een eerste prototype van een zelfrijdende auto - of liever autootje - voorgesteld. Een prototype dat het bedrijf zelf heeft ontwikkeld. Het wagentje heeft geen stuur, geen gaspedaal en geen rempedaal.


Ideaal dus om de verkeersveiligheid . KPMG spreek hier van een “flinke uitdaging” waarbij er kansen liggen voor toeleveranciers van de auto-industrie. Dat is een feit, want de testfase is eigenlijk al voorbij. Het bedrijf investeerde bovendien al meer dan een miljard dollar in deze ontwikkeling. Kenners denken dat het een kwestie van . De leider van het project voor . Meerderheid Nederlanders is klaar voor de zelfrijdende auto.


Maakte het internetbedrijf aanvankelijk gebruik van een Toyota Prius, inmiddels hebben de knappe koppen hun eigen model klaar. Dus is het tijd om van deze modelchauffeurs, eens moderne hufters te maken, moet het bedrijf gedacht hebben. De computers leren nu ook om bochten vaker af te snijden, asociaal gedrag op kruispunten te vertonen en in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.