donderdag 27 november 2014

Grondkabel repareren

Tijdens een klusje in de tuin ben ik op een grondkabel gestuit die ik helaas beschadigd heb met mijn schop. Als ik kijk naar de breuk zie ik de gevlochten. Oude kleuren vd draa welke kleur is wat ? Gedetailleerde omschrijving: Ik heb met een spa de grondkabel in mijn tuin doorgestoken.


Daardoor heb ik nu geen verlichting in mijn tuin. Het lukt mij niet om de grondkabel weer waterdicht aan elkaar te maken.

Gelmof voor het repareren van beschadigde kabels - Zelfs geschikt voor onder de grond. Welke vakman kan dit wel? Gelmof QUICKI verbindings- en aftakmof GTQ 6-Filoform. BTW) € 2(excl. BTW) Adviesprijs: € 395.


Levertijd: 1-werkdagen. Grondkabels (- mm²) verbinden op eenvoudige wijze met GEL verbindingsmof . M levert een breed assortiment aan producten om een kabel te repareren en waterdicht af te werken. Of het nu gaat om het repareren van een rubberen kabel of alleen een kabemantelbeschadiging, er is altijd een passende oplossing.

Armorcast is een zwart glas fiber doek met . Zo ontvangt u snel offertes met prijzen en weet u wat onze elektriciens u aan kosten berekenen. We gebruiken als Cricket club een score bord. Hiervoor hebben wij een grondkabel (ruim 2meter) langs het veld geplaatst en aangesloten op het score bord. Echter er zit een breuk in. Hierdoor slaat de stop er constant uit.


Kabel leggen en beschermen. Bevestig de lasdoos net boven de buis. Sluit de grondkabel en het neopreen mantelsnoer aan de buitenkant van de doos af met een wartel en rubberring. Het Attema Gietmofpakket met art.


Ja, ho, dat is grondkabel. Die hebben een aarddraad als vlechtwerk eromheen ( geen koper meestal trouwens, maar RVS). Ibbel: Dat spul bedoel ik ook. Was even vergeten hoe dat heette.


Ik begreep overigens dat TS . Mijn eerste vraag: kan ik dit zo laten of moet ik een monteur laten komen om de kabel te repareren ? Kan UPC dit gedaan hebben?

Want dan zijn de reparatiekosten . Deze grondkabel heeft een stalen mantel, die de kabel bescherming geeft als u met een schep de kabel zou raken. Tevens dient de grondkabel minimaal 50cm diep in de grond te liggen. Onder de stalen mantel van de YMvKas kabel, zit direct een gevlochten aardscherm welke als aarde is te gebruiken. In het gemaakt gat, brengt u een 16mm flexibele installatiebuis aan waardoor de installatiedraden (vd-draden) van uit de woning doorheen worden getrokken.


Mijn vraag is: wie moet nu de reparatie van de kabel betalen. De aannemer die het huis gebouwd heeft? Argumenten voor de hovenier: - hij is onvoorzichtig geweest.


Een grondkabel kan je repareren met een mof. Een aansluitsnoertje kan je beter weggooien. Hierbij wil ik een klacht melden over Stedin : Goede dag er is bij mij twee jaar geleden een storing in mijn aanvoer kabel van Stedin ontdekt door mijzelf er zijn monteurs van Stedin bij geweest die he. Wij kunnen de ondergrondse infra nauwkeurig in kaart brengen en exact aangeven waar en hoe diep de kabels en leidingen liggen.


Telfort gebeld en die willen het best laten repareren. Infrascout kan horizontaal gestuurde boringen, persingen, zinkers en .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.