maandag 24 november 2014

Het oude egypte werkstuk

Ik wil daarom ook egyptoloog of archeoloog worden. Die zal ik ook in dit werkstuk verwerken. Dit werkstuk gaat over veel onderwerpen. De informatie heb ik uit de volgende boeken.


Ik verwacht ook dat het wel moeilijk zal worden om de goede antwoorden te vinden en alle vragen te beantwoorden. Het landbouwjaar werd in seizoenen verdeeld.

In juli begon het te overstromen , toen werken ze aan gebouwen, tempels en piramides. Wanneer het water in november gedaald was, zaaiden de boeren hun gewassen. De oogst was in maart en april.


Hier zwierven stammen ron op zoek naar voedsel. Langzaam veranderde de Sahara in een woestijn. Sommige stammen trokken weg naar het oosten tot ze bij de Nijl kwamen.


Het lijkt ons heel erg leuk om hier een werkstuk. Als een farao dood was gegaan werd hij eerst gebalsemd. Hij kon dan met een goed lichaam naar het volgende leven.

De balsemers haalden alle ingewanden er uit. De ingewanden deden ze in een vaas. Ze noemen die vazen ook wel canopen. Het is een land wat bestaat uit woestijn. Door het land heen stroomt de Nijl, van zuid naar noord.


Dit is een van de grootste rivieren van de wereld. Langs de rivieren is het land vruchtbaar. Vroeger stond het hele . Voorwoord: Ik heb voor dit onderwerp gekozen omdat het me heel erg interessant lijkt. Ik wil ook wel weten hoe ze daar vroeger leefden en wat de Farao's eigenlijk inhielden. En ik wil ook wel weten hoe lang het duurde voordat een piramide klaar was!


Inhoudsopgave: Voorwoord. Inhoudsopgave: Inleiding blz. GODEN GODINNEN……………………………. AFSLUITING…………… ………………………………BLZ. Egypte ligt in het Noord Afrika.


Omdat ik het een interessant onderwerp vind. Ik kwam langs de Taptoe site. Ons idee voor een onderwerp voor een werkstuk of spreekbeurt?

Op zoek naar kinderzoekmachines? Kinderen zoeken met deze zoekmachine in geselecteerde bronnen als JeugdBieb, Het Klokhuis, Jeugdjournaal, Jouw Zoekmachine, Schooltv en Willem Wever. Hoofdstuk Geschiedenis.


Ze konden toen al huizen bouwen. Ze hadden een schrift om .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.