donderdag 29 januari 2015

Verwarming gas of elektrisch

Voor elke kubieke meter gas hebben we immers KWh. Ook in geval van het gebruik van zonnepanelen is puur elektrisch te duur. In geval van tijdelijke lokale verwarming in b. IR straler of lokale elektrische vloerverwarming ter bevordering . Een elektrische Kachel verbruikt enorm veel energie.


Daarmee is verwarmen via elektriciteit eigenlijk niet geschikt als hoofdverwarming.

Als bijverwarming kan het in sommige gevallen. Gas is een relatief schone, milieubewuste brandstof maar niet hernieuwbaar. De prijzen van fossiele brandstoffen zijn de laatste jaren sterk gestegen, in die mate dat . Bij een volledige verbranding levert . Gaskachel of een elektrische verwarming.


Ik ga binnenkort verhuizen en in het nieuwe huis zit geen CV. Er zal een gaskachel geplaatst moeten worden. Gas kost gewoon 50ct per m3!

En dan straks ook nog een gas kachel . De overstap naar een elektrische CV-ketel wordt pas interessant wanneer u een zeer goed geïsoleerd huis heeft waardoor maar enkele kilowatts vermogen voor verwarming nodig zijn en u bovendien het huis kunt voorzien . Er is veel keuze tussen heaters. Heaters gebruiken gas of elektriciteit als energiebron. Lees meer over de voor- en nadelen van gas of elektriciteit. Alleen het verstoken van die 2. Kw Mocht ik in mijn vergelijking zaken vergeten dan hoor ik het graag.


Vloerverwarming, water elektrisch verwarmen ? De reden dat een warmtepomp. Elektrische CV ketels – Warmtepomp-info. Dus zodra de COP hoger is dan 2 . Met een centrale sturing kan je één of meerdere ruimtes energiezuinig verwarmen.


Dit heeft voornamelijk te maken met de prijs. Tips om zuinig te verwarmen. Wat is rendement en wat is moduleren? Enfin Ik zou toch voor gas kiezen, want elektrisch verwarmen kost blijkbaar meer dan met gas verwarmen.


Mijn ouders hebben altijd elek verwarmd en sinds 1. Keuze tussen de elektrische verwarming en verwarming op gas in België.

Hoewel er afgelopen jaren geen duidelijke tendens heeft bestaan in België, toch ziet men een terugkeer van het aardgas voor de verwarming bij nieuwbouw ten opzichte van de elektriciteit. We moeten van het gas af, want dat raakt op. Over ongeveer jaar is ons gas op, berekende het CBS. En dat is een probleem, want ruim zeven miljoen . In bijna alle gevallen wordt voor verwarming dan een warmtepomp gebruikt, een elektrische vervanging voor je cv-ketel.


Nadat het opgewaardeerd is tot dezelfde kwaliteit als aardgas noemen we het groen gas , en kan het toegevoegd worden aan het bestaande gasnet. Hey Graag had ik jullie mening geweten. Mijn partner en ik wonen in een vrijstaande woning.


Deze heeft een bewoonbare oppervlakte van 16 hier wordt er 1van verwarmd. Nu, na de verhogen en de nieuwe turteltaks, zijn we aan het bekijken om gas in huis te brengen. Mijn man wil graag ipv met gas elektrisch gaan verwarmen. We hebben nu een kacheltje in de woonkamer.


U stoot niet alleen minder COuit, maar u gebruikt ook geen gas meer. Gas wordt steeds duurder en zal op termijn helemaal niet meer leverbaar zijn. Daarnaast is elektrisch verwarmen nu al goedkoper dan verwarmen op gas.


Maar pas op de valkuilen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.