vrijdag 29 september 2017

Houten vangrail

Wordt gebruikt langs wegen, bij parkeergarages en op industrieterreinen. De vangrail is in een nieuw gebouwde spooronderdoorgang geplaatst. Houten vangrails worden in Nederland steeds meer toegepast. De houten vangrail is nu ook in Zuid-Holland in opmars. De komst van deze vangrail heeft de kap van honderden bomen langs de provinciale weg voorkomen.


Zowel voor industrie als voor de openbare wegen.

Informeer en krijg vrijblijvend advies. Na jaren van ontwerpen, testen én vertraging staat-ie er dan eindelijk: de eerste houten vangrail van Nederland. Over een lengte van een kilometer, langs een in maart geopende provinciale weg bij Heerhugowaard. Van Straten Geleiderail BV heeft buiten het stalen geleiderail programma ook een ruim aanbod van houten geleiderail.


Alle geleiderailtypen voldoen aan de van toepassing zijnde NEN normen. Houten geleiderail kan zowel in aardebaan als op kunstwerken worden toegepast. Over het algemeen is een houten geleiderail . Een duurzame innovatie van de geleiderail die de eigenschappen van hout en staal combineert in een oplossing met opvallende voordelen.


Zo is de H2S geleiderail variant esthetisch zeer verantwoord en eenvoudig te repareren na schade.

Paardenbak Bovendien levert de vangrail aantoonbaar . Een geleiderail of vangrail is een barrière die naast wegen wordt geplaatst om te voorkomen dat voertuigen de weg in zijdelingse richting verlaten, kantelen of de. Erdi levert en plaatst houten geleiderail. Met name voor provinciale wegen is houten geleiderail een fraaie oplossing. De hernieuwbare eigenschappen van hout zijn de uitgangspunten voor het duurzame ontwerp van de geleiderail. De levenscyclus van hout in het algemeen is zo goed dat hout eigenlijk het enige COneutrale bouwmateriaal ter wereld is.


Na jaren van voorbereiding maakt de houten vangrail dit jaar zijn debuut langs de Nederlandse snelweg. Het jongste stuk duurzame. Tijdens de laatste Bouwbeurs in Utrecht kreeg de constructie de publieksprijs.


HAARLEM Rijkswaterstaat plaatst langs de Abij Veghel voor het eerst houten vangrails. De hardhouten rails zouden veiliger zijn dan de stalen varianten. Bovendien wil de dienst iets doen tegen het lekken van zink uit stalen rails. RIJKEVORSEL - Gemeentearbeiders hebben aan de Markweg een vangrail geplaatst naast de waterloop.


Dat moet de veiligheid van de weggebruikers garanderen. Naast deze esthetische waarde zijn de energieabsorberende eigenschappen van hout een pluspunt. De extra sterke constructie door het metalen profiel dat in het hout is weggewerkt in combinatie met de stalen staanders maakt deze Van Swaay innovatie ook aantrekkelijk.


De H2S-geleiderail is eenvoudig te plaatsen. Verder past men vooral inlands hout toe. Lantaarnpalen en banken kunnen van hout gemaakt worden.

En bij Rijkswaterstaat onderzoekt men zelfs de mogelijkheden om een houten vangrail te maken. Door verlichtingsarmaturen en fietsenstallingen aan gevels te bevestigen wordt materiaal bespaard. Op de NWestfrisiaweg te Heerhugowaard is een nieuw type houten vangrail in gebruik genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.