vrijdag 22 september 2017

Vergeet me niet bloem

Bij het plukken van een bosje bloemen viel hij door het gewicht van zijn harnas in het water. Deze bloem is verbonden met romantiek en tragiek en werd vaak door vrouwen gedragen als teken van trouw en oneindige liefde. Het is feitelijk een plant die wild voorkomt in Nederland ( geheel west Europa) maar het gaat niet echt goed met een aantal ondersoorten.


De getoonde soort, het Bos vergeet mij nietje, is een frequente gast in de . Bos- vergeet -mij-nietje komt in tuinen het meest voor. Is niet altijd winterhard.

Er zijn verschillende legendes over de herkomst van de naam vergeet -mij-nietje. Vóór de 15e eeuw had deze plant een andere naaHij werd ook Blauwe Ogentroost of Blauw Muisoortje . Er zijn echter ook rassen met witte of roze bloemen. Moerasvergeet - me -nietje gladde kelk moerasvergeet - me - . Gebruik daarvoor alleen scheuten waarvan de knoppen nog niet volledig bloeien. Hierin plukte een ridder een bosje bloemen voor zijn geliefde, maar viel daarbij in het water en zonk meteen door de zwaarte van zijn harnas.


Door de wortelende stengels kan moerasvergeet - me -nietje grote oppervlakten in beslag nemen. De daaropvolgende lente zal het vergeet -mij-nietje gaan bloeien. Myosotis scorpioides subsp.

Zo goed als alle bloemen bloeien tegelijk gedurende ongeveer weken ergens tussen april en juni. Als je zaait onder glas of in huis kan je al eerder gaan zaaien. Als de plantjes in huis blijven, dan maakt het niet uit wanneer je zaait zolang het licht en de . In de Middeleeuwen waren eens een ridder en zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen. Al meer dan jaar in het Ginneken een gevarieerde en prachtige collectie dagverse bloemen. Door het te dragen, laat u zien dat we mensen met dementie en hun naasten niet vergeten.


Tegelijkertijd draagt u bij aan bewustwording rondom de ziekte en de hoop op een oplossing. Bestel een setje en draag bij . Toen de planten werden geschapen kregen ze van God niet alleen een vorm, een geur en een kleur, maar ook een naam. Ook zeeer geschikt voor verwildering.


Juni-augustus op een zaaibed en in Oktober-n. Volwassen inhoud SafeSearch Olifant, Babyolifant, Baby, Kind. Lieveheersbeestje, Insect, Dieren, Sluit.


Aan de Speelhuislaan 2 op een steenworp afstand van het NS Station, wacht u een bloemenzee. Via onze webshop Bloemen Breda . Vergeet Me Niet , Bloem , Weide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.