donderdag 30 april 2015

Bierkip weber

Meng alle ingrediénten voor het kruidenmengsel in een kom. Was de kip van binnen en van buiten, onder koud stromend water en dep met keukenrol droog. Zet de kip in de koelkast en laat . KLASSIEKE BARBEQUE KRUIDENMIX.


EL gerookte paprikapoeder.

EL normale paprikapoeder. Het recept van bierkip op de barbecue kom je bijna in elk barbecue boek tegen. Het is dan ook een absolute barbecue klassieker.


Het idee is eenvoudig: we plaatsen een kip bovenop een geopend bierblik en grillen het daarna op de BBQ. Het resultaat is een zalig gemarineerde, sappige kip. Bierkip Vijzel de venkelzaadjes, basterdsuiker, paprikapoeder, gedroogde tijm, knoflookpoeder, zout en wat versgemalen peper. Houd wat van het specerijenmengsel achter.


Bestrijk de kippen met de olie en vervolgens met het gevijzelde specerijenmengsel.

Open de blikjes bier en schenk hier de helft uit. Simple how-to-do-movie about making a beercan-chicken on the bbq. Eenvoudig instructie filmpje over. Het eerste dat ik ooit in mijn weber kettle heb gemaakt is Beer Can Chicken, kortweg BCC, hier ook wel bierblikkip genoem een Amerikaanse BBQ klassieker.


Doordat de kip op een blik met bier staat blijft hij goed sappig. Het volgende recept is voor één kip, maar als je er twee doet (zoals ik vandaag) . Kip op een bierblik, of bierblikkip. Een perfect recept voor de bierdrinkende barbecueer.


Bedankt voor jullie reacties. Wat ik zo lees is de temp te laag. Maar omdat hier een therometer op zit dacht ik ga hem . Je hebt er wel een échte bbq voor nodig: eentje met deksel, dus. Het kan ook gewoon in de oven, maar dat is toch wel een heel stuk saaier.


Mijn afgeleefde Weber is helemaal perfect voor dit werk. Ik baseer me hier op een Jamie Oliver . Heerlijke kip op blik bier.

Dus van binnenaf gestoomd door het bier. De werkdag is voorbij, de warme zomeravond begint. Ik (Johan) strijk neer in een luie stoel in de tuin met een koud biertje. Ik heb het even opgezocht: volgens mijn woordenboek is dit een verdomd . Verder is een hele kip klaar bbq met de weber een makkie hoor.


Ik had wel flink wat kruiden onder het velletje gedouwd bij de bierkip , de ander gemarineerd. Deze pin is ontdekt door Erik Dahl Knudsen. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest.


Ruim 5barbecues op voorraad! Het bbq seizoen is geopend! In de serie WereldKeuken uit de WereldKrant deze week het recept van BIERKIP OP DE BARBECUE Zomer staat bij ons thuis gelijk aan barbecueën. Eigenlijk barbecueën we. Niet omdat het merk me zo bevalt, maar omdat de Weber een deksel heeft waarmee je de barbecue kunt afsluiten.


Maak in je weber een koude en warme zone. De laatste keer heb ik gewoon een warme en koude zone gemaakt en dat ging uitstekend. Ook de geur is veel beter. Geen chemische lucht te bekennen.


De bierkip was fantastisch! Weber Grill Academy kortingsactie Ontvang tot €60- Weber Grill Academy korting Meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.