dinsdag 23 juni 2015

Bokashi maken

Tuinafval verandert in weken in een bodemverrijker die de bodem vruchtbaarder maakt en voedt. Het afgetapte sap meteen gebruiken, niet bewaren. Bokashi maken op grotere schaal.


Naast koolstof bevat bokashi ook een breed spectrum bio-actieve stoffen en gezonde micro-organismen welke de biologie van . Maak je eigen “grond fabriek”! Je eigen grond fabriek maken ?

Waarom niet… Zoals je kunt zien, het is niet in het minst ingewikkeld! Effectieve Micro organismen doen het beter dan composteren. Keuken-emmer 1liter container.


Uitgangsmaterialen In de praktijk. Bij de omzetting van de paardenmest komen naast de vele voedingsstoffen ook nog andere bio-actieve stoffen vrij zoals vitaminen, enzymen, natuurlijke antibiotica en natuurlijke groeihormonen. Bovendien blijkt het als natuurlijke ontstopper van je gootsteen te werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.


Deze goede bacteriĆ«n dragen bij aan een betere weerstan dit leidt uiteindelijk tot ziekteonderdrukking in de bodem. Zo bekomt men een ideaal bodemvoeding om toe te passen op . Compostering is vooral een aeroob ( zuurstof behoevend en verbruikend) proces, waarbij COvrijkomt.

Bodemorganismen (o.a. compostwormen) verwerken het afval. Geregeld omzetten om zuurstof toe te . Hieronder kan je zien dat de planten het erg goed doen. Je krijgt daar ook twee . Ik ben echt zeer tevreden met mijn bokashi emmers. Op vind je verschillende video´s maar deze video vind ik eigenlijk het makkelijkst en . Hallo, heeft iemand ervaring met het maken van bokashi van paardenmest dmv EM ? Ik heb nu mijn eerste hoop opgezet en vraag me af waaraan ik me mag verwachten.


Afmetingen van de emmer: 31x27x35cm. Hoe deze keukenemmer gebruiken. Dit is waardevol voedsel voor uw planten gemaakt van keuken- en tuinafval. Voor het maken van onkruidbokashi is het handiger om dit fijnhakken en mengen met EM-A en suiker van te voren in een kruiwagen of cementkuip te doen. Zorg er alleen voor dat je geen giftige planten zoals taxus er in vermengt en ook geen takken, tenzij deze versnipperd werden.


Een bokashi -emmer is een uit Japan afkomstige, relatief nieuwe manier van compost maken. Elke dag doe je je fijngesneden gft in de emmer en strooi je er een laag bokashi -starter over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.