donderdag 30 november 2017

Hoe onderhoud ik mijn zwembad

Hoe onderhoud ik mijn nieuw zwembad ? Proficiat, je hebt zonet een zwembad gekocht en de zomer staat nu garant voor uren speel- en spetterplezier in het water! De kinderen zijn blij en ook jij kan nu een hele zomer lang genieten van het heerlijk verkoelende water. Nu rest er je enkel nog het opstellen en vullen van het . Ben je de trotse eigenaar van een Intex zwembad ? Dan weet je hoe belangrijk het is om het water in je Intex zwembad schoon en helder te houden.

Doet je dit niet, dan loop je het risico dat er algen, bacteriĆ«n of schimmels gaan vormen in het zwemwater. Goed onderhoud van het Intex zwembad is . Als je het zwembad gaat vullen, is het water nog prachtig schoon en helder, maar zodra er iemand het bad ingaat, wordt de kwaliteit van het water al minder. Het onderhoud van een zwembad wordt steeds sneller, makkelijker en milieuvriendelijker. Wist u trouwens dat een schoon buitenbad begint bij de aanleg? Wie slim is, houdt bij de beplanting al rekening met bladverlies.


De ene soort begroeiing geeft nu eenmaal meer rommel dan de andere. Onderhoud zwembad en carbonaathardheid. Een hardheid tussen de 1en 1Ppm is prima.

Hoe harder het water, hoe groter het bufferende vermogen ervan. In hard water zal de PH minder snel schommelen. Hoe de producten gebruiken: Snelchloor (1) gebruik je enkel bij het opstarten van je zwembad. Het chloorgehalte van het water houd je op peil door chloortabletten (2) aan het water toe te voegen in een vlotter (4). Je hebt eindelijk een eigen zwembad in de tuin.


Maar wat moet je doen voor het onderhoud van mijn zwembad ? Wij leggen je graag uit hoe je zwembad zelf kan onderhouden. Na deze behandelingen leg ik chloor tablet per m³ in mijn skimmer. Indien ik geen skimmer heb, leg ik het tablet in een vlotter. Om beschadiging van uw . Hoe moet ik mijn zwembad onderhouden en schoonmaken? Indien u het onderhoud verwaarloost, zal uw zwembad zeker een kortere levensduur krijgen.


Hieronder enkele tips om dit te voorkomen. Zorg voor een goede waterzuiveringsinstallatie Een . De zomer staat nu garant voor uren speel- en spetterplezier in het water! Om je water de hele zomer door helder te houden is het belangrijk om onderhoudsproducten toe te voegen aan je water.


Meet altijd de pH-waarde in je Intex zwembad. De pH-waarde wil zeggen hoe zuur het zwemwater is.

In principe geldt hoe lager de pH-waarde, hoe beter de desinfectie van uw ba maar de waarde moet ook nog gezond blijven voor je huid natuurlijk. De ideale pH-waarde van zwemwater ligt tussen de . Wat moet ik aan het water toevoegen? Enkele basisregels: Het zwembad regelmatig laten filteren (indien u een filterpomp heeft) en de patroonfilter regelmatig uitspoelen (onder een waterkraan of met behulp van de tuinslang) en vernieuwen.


Normaal duurt dit tot uur. Want zeg nu zelf, op een warme dag is er niets leuker dan pootjebaden, spetterende en plonzende kinderen en een verfrissende duik. Kortom, vele uren waterpret.


Maar om je heldere water ook effectief zuiver te houden is het juiste onderhoud nodig. Hoe start ik mijn zwembadwater op en hoe onderhoud ik mijn zwembad ? U wilt uw zwembad klaar maken voor het nieuwe seizoen, uw zwembadwater onderhouden of u bent op zoek naar zwembadaccessoires? Niemand houdt van zwemmen in vies en ongezond water. Er zijn verschillende manieren om uw water te onderhouden en schoon te houden.


Gezond water is cruciaal voor een veilige zwemervaring. Met chloor houdt u uw zwembad bacterievrij. Voor optimaal effect van het chloor is echter een . Nu de hitte toeneemt, is het belangrijk om uw zwembad schoon te houden, goed te controleren en te onderhouden. Wellicht heeft u al een goede ´poolman´ die dit voor U doet, maar controleert hij ook de PH waarde en het chloor van uw zwembadwater of gooit hij er maar een paar tabletten in per.


Ons zwembad is inmiddels seizoenen in gebruik. In deze drie jaar heb ik een hoop geleerd op het gebied van zwembad onderhoud , oftewel het ervoor zorgen dat je water i.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.