donderdag 30 november 2017

Kat lenen tegen muizen

Heb jij misschien een kat die wij zouden mogen lenen ? En niet in de laatste plaats omdat jouw . Een aantal keren per jaar krijgen wij van mensen de vraag of wij een kat hebben om muizen in huis tegen te gaan. Daar werken wij natuurlijk niet aan mee. Geregeld heb ik veel last van een muizenplaag, nu ook, erg vervelend (iedereen in het pand overigens).

Heb al eens gif gestrooi maar dat lijkt snoep. Meer resultaten van forum. Een muizenplaag in huis, wat nu? Dier en Natuur: Insecten.


Een kat of poes is een uitstekend middel om muizen te bestrijden. Bovendien is het natuurvriendelijk want er worden niet meer muizen gedood dan de kat kan vangen. De muizen vertrekken zo spoedig mogelijk als ze eenmaal doorhebben dat er een kat in huis is.

De geur van een kat is hierbij . Zie jij soms een klein, wollig diertje uit je ooghoeken wegschieten of hoor je soms gekras door de muren heen, net als je wilt gaan slapen? Waarschijnlijk heb je dan last van muizen in je huis of appartement. Ook zijn de ouderwetse vallen het beste, heel wat muizen in de stad zijn al immuun tegen het gangbare gif, ze worden wel wat ziek, maar gaan niet dood. Ik kan een kat lenen binnenkort en inderdaad dus kijken of ik gaatjes en kieren dicht kan maken met onderandere wc-blokjes. Ik kan geen kat lenen van iemand of zelf 1tje kopen want die muis zit al volgestampt met gif.


Toegevoegd na minuten: En ik ben heeeeeeel bang voor muizen. Als je een huisdier neemt tegen muizen (tamme rat of een kat ), dan moet je wel beseffen dat je huisdier veel aandacht vereist en dat je ze niet moet kopen als de enige reden de muizenplaag is. Er zijn antwoorden gegeven. Ik woon op een boerderij, hebben katten die niet eens de muizen echt doden maar er vooral mee gaan spelen, maar toch hebben we amper muizen , nergens keutels op het aanrecht o. Tot mijn grote schrik kwam ik er vorige week achter dat ik last heb van een hartnekkige muis.


Aangezien ik geen zin heb om grote muizenvallen in mijn huis te zetten ben ik op zoek naar een roofdier die ik een weekje kan lenen. Uiteraard zal ik het beestje een hele week in de watten leggen, en voor elke . Kan ie geen muizen mee naar binnen nemen. Ik zei tegen mijn man dat dat toch wel een vies hoopje was wat daar op de stoep lag en dat we het eigenlijk even moesten opruimen.


Heb al gif gebruikt, muizenvallen a la tom en jerry.

Dat kreng heeft mijn pak meel aangevroten en ook nog eens overal gepoept ! Ik heb een muis in huis ! Muizenvallen (met oa pindakaas, hagelslag en kaas) zijn gezet, maar dat beest is te slim. Eten weghalen ben ik ook mee bezig, ik durf gewoon niet in de buurt te komen van die rotbeesten, dus eerst vangen en dan verder schoonmaken. Trabant, aan katten lenen geen gebrek, kat is meer om andere . Als het er echt eentje is zou ik toch hopen op die vallen (pindakaas doet het erg goed bij muizen ), maar als het er meer zijn kan je alleen maar alles heel. Zij mocht altijd als eerste het nieuwe boek van een van onze favoriete auteurs lenen , maar dat vond ik niet erg want ik wist dat ik het boek vroeg of laat ook in handen. Maar als er iemand binnenkwam en tegen ons tekeer begon te gaan, moesten we geduldig zijn en naar hun klachten luisteren, of ze nou gerechtvaardigd . Babymuisjes kunnen namelijk niet tegen dit geluid.


Die eet niet alleen alle rotzooi van je vloer, maar verslindt ook muizen. Let er wel op dat je geen gif strooit in je huis, want dan gaat je kat ook dood. Katten die muizen vangen. En omdat ze van nature jagers zijn, zijn ze er zeer goed in. Uw kat zal niet jagen omdat ze honger heeft, daar is ze veel te goed voor gevoed!


Ze doet het eigenlijk omdat het een natuurlijk instinct is. Dit zou niet tot een probleem mogen leiden, maar u moet haar .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.