woensdag 29 november 2017

Schutting op eigen grond

Op het moment dat je hem volledig op eigen grond zet, is en blijft hij van jou. Jij hebt er dan volledige zeggenschap over. Buren mogen hem dan, zonder jou toestemming, op geen enkele wijze gebruiken.


Het is dus waar jezelf de voorkeur aan geeft. Gezien de manier waarop de buren het met de schutting. Een erfafscheiding kan een haag,.

Schutting op eigen grond welke wordt beschadigd door buren. Hallo, Ik zit met het volgende lastige probleem. Hij kan, met uw toestemming, het lage gedeelte van de schutting vervangen door een hoger deel. Of moeten de buren dan ineens wel de mogelijkheid krijgen om de bestaande schutting te kunnen onderhouden, m. Meer resultaten van radar.


We hebben een houten schutting op eigen grond , die inmiddels verrot is. Die willen we vervangen. De buren zijn het er niet mee eens, want ze hebben er allerlei planten doorheen gevlochten (waar we het toch al niet mee eens waren) aan de voorkant hebben ze een heg op onze grond gezet.

Mag je gewoon zonder overleg met buren een schutting plaatsen van. Toegevoegd na minuten: Ik heb geen ruzie met de buren alleen ik wil gewoon een schutting zetten. Hoeft geen meter hoog, is hoog zat. Ik wil privacy en volgens mij mag je dan op eigen grond een schutting zetten.


Je hoeft buren echt geen 40cm . Een gemeentelijke verordening of een plaatselijke gewoonte kunnen uitzonderingen opleveren. Soms is voor een schutting een omgevingsvergunning nodig. Wilt u een erfafscheiding plaatsen op uw eigen grond ? Dan heeft u geen toestemming nodig van . Dan moet u zich aan een aantal. Bij verjaring van grond geldt de feitelijke grens, en niet de kadastrale grens.


Dat is net zo als u een strook grond. Erfafscheiding op eigen grond (aan uw kant van de erfgrens) plaatsen. U kiest zelf het materiaal van . Plaats schutting of scheidsmuur. De schutting kan geplaatst worden op uw eigen grond , maar ook op de erfgrens. Bij plaatsing op de erfgrens spreken echter niet meer van een schatting, maar van een scheidsmuur.


Het verschil tussen een schutting en een scheidsmuur is dat de scheidsmuur gezamenlijk eigendom van.

Als een schutting op een erfgrens staat, is de schutting mandelig. Wanneer de schutting op eigen grond staat, mag dat wel. Het maakt dan niet uit of het een scheidsmuur is of een heg. Maar dan nog is voorzichtigheid . Een heg moet u wel op vijftig centimeter van de erfgrens planten. Op de grens: kosten delen?


De buren mogen in dat geval niet aan de erfafscheiding komen. Ze mogen haar niet schilderen, geen plantenbak ophangen en er geen klimplant tegenaan laten groeien. Wel kunnen ze hun eigen erfafscheiding . Mijn buren hebben een nieuwe schutting geplaatst. Hij staat NIET op de erfafscheiding maar er direkt tegen aan, en op hun eigen grond. Om mijn tuintje een beetje op te leuken heb ik twee lantaarntjes gekocht die ik met een schroefje in de schutting heb gehangen.


Heb hier een woning met daarnaast volgens de buren een privaat weg. Tijdens verbouw werkzaamheden (riolering) is een deel van de schutting verwijderd. En een deel van de heg daarnaast ook.


Dat was tevens ook een noodzaak anders konden wij. Wij willen onze schutting verwijderen en vervangen door een nieuwe schutting. Hiervan heb ik alle papieren bij de koopakte ontvangen. Tot erfafscheidingen worden schuttingen , heggen hekken, muren of andersoortige afscheidingen gerekend.


Boren en schroeven mag ook, tot op de helft van de dikte van de schutting. Reageert de buurman niet op het verzoek, dan mag de andere buur zelf snoeien wat boven zijn eigen grond komt. Nu ben ik niet de persoon die er van houdt dat de buurman op mijn achterste loert terwijl ik bezig ben ) vroeg ik mij af of het mogelijk was een schutting op mijn perceel van het grond te plaatsen of dat ik daarvoor een vergunning nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.