dinsdag 20 september 2016

Kleine appeltaartjes

Mini appeltaartjes: kleine appeltaartjes om lekker uit te delen of als tussendoortje. Bekijk hier het recept en bak zelf eenvoudig mini appeltaartjes! Deze schattige mini appeltaartjes zijn leuk om uit te delen of lekker als toetje met slagroom of ijs.


Een heerlijke Hollandse appeltaart , maar dan gemaakt in eenpersoons taartjes in een muffinbakblik. Je kunt van dit recept ook een hele appeltaart maken, maar dan moet je wat meer appels toevoegen en de baktijd verlengen tot een uur.

Deze mini appeltaartjes zijn een variant op de klassieke appeltaart. Het is iets meer gepruts met het deeg maar daar staat tegenover dat ze ook sneller bakken en ontzettend leuk zijn om op tafel te zetten. Heerlijk knapperig smaakvol deeg met . De Appeltaart en appel-gebakjes hebben een lange traditie in de Nederlandse keuken.


Dit keer maken we een kleine variant van de appeltaart. Hoe schattig zijn deze mini appeltaartjes ! Leuk om uit te delen, of serveer bij de koffie of thee, of een high tea party.

Als je aan herfst denkt denk je dan net als ik aan warme truien, mokken dampende chocolademelk met een mega toef slagroom én appeltaart (met ook een toefke slagroom natuurlijk)? Appels zijn weer in het seizoen en maak je mij daar nou eens heel blij mee! Maar om nou iedere keer een hele . Laatst werd mij in een interview gevraagd wat mijn favo Sinner is.


Ok, alles met chocola maar daarnaast zei ik gelijk: appeltaart ! I love it Er zijn zoveel verschillende soorten appeltaart dat ik soms niet kan kiezen. Toch is mijn favoriet de echte Hollandse variant met een lekkere toef slagroom. Meer ideeën over Mini-appeltaarten, Appel de hand taarten en Karamel appeltaarten.


Klein van stuk, maar groots van smaak. Maak de klassieke appeltaart eens op een andere manier, namelijk in mini variant. Kleine appeltaartjes met witte chocolade, vanille en kaneel. Met behulp van de FunCakes mix voor Cookies en een muffin bakvorm bereid je eenvoudig deze mini appeltaartjes.


Vul de vormpjes op met banketbakkersroom en een verrukkelijk appel mengsel. Lekkere kleine appeltaartjes ! Zo krijgen de taartjes een knapperige bite!

Bijna iedereen lust wel appeltaart , het is dan ook niet voor niets een zeer populaire traktatie op verjaardagen voor bij de koffie. Zelf vind ik daardoor appeltaart niet meer zo bijzonder. Maar waarom dan niet wat leuks ermee doen? Op instagram hadden ik al een kleine hint geplaatst van deze overheerlijke kleine gebakjes.


Het werd hoogste tijd om ze maar eens online te zetten: een recept voor mini appeltaartjes. Dit is het aller eerste recept dat ik helemaal alleen , met mijn nieuwe oven, heb gemaakt. En stiekem ben ik heel erg trots . Superleuk voor een high tea en net even wat minder machtig dan een punt appeltaart : deze mini- appeltaartjes. Je kunt ze zonder papieren muffinvormpjes bakken in een muffinbakplaat. Ik gebruikte voor het gemak gewoon een pak appeltaartmix, maar je kunt natuurlijk ook je eigen ambachtelijke recept . Chef Wim Ballieu pimpte een doodgewone appeltaart tot deze lekkere mini-tatins.


Elke dag lekkere recepten met Libelle-lekker! Met een weekmenu, de boodschappenlijst, uitleg over kooktechnieken en keukenbenodigdheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.