vrijdag 24 juni 2016

Duivenoverlast balkon

Last van duivenoverlast op het balkon ? Wegjagen, afschrikken en verjagen. Sinds vorig jaar trotse eigenaar van een mooie woning in Amsterdam. Helaas heb ik op mijn balkon die aan mijn slaapkamer grenst heel veel last van duiven ( vooral in de ochtend). Mijn balkon wordt veelvuldig door de duiven ondergescheten en gebruikt als roddelplek, met alle gevolgen vandien!


Meer resultaten van forum.

Zo-voorkom-je-dat-er-kilo-s-duivenpoep-op-je-balkon-terechtk. Amsterdam - Terwijl sommige mensen niets liever doen dan duiven voeren, zien de meeste ze het liefst aan het spit. Ze poepen namelijk je hele huis en tuin onder en vermenigvuldigen zich als konijnen. Beste experts, ik wil graag op een diervriendelijke manier van duiven af die op mijn balkon zitten.


Op zich leuk, ware het niet dat ze alles onder poepe. Van gaas tot duivenpennen. Het ligt er een beetje aan waar de duiven zich ophouden op uw balkon.


Zitten ze alleen op de bolkon rand dan kan u het makkenlijk met duiven pennen doen.

Aan te raden is om dit wel met de pins duiven pennen te. Ik woon in een flat met een inpandig balkon. De duiven vliegen aan en gaan op de reling zitten. Je wilt deze dieren zo snel mogelijk wegjagen. De ontlasting van duiven zit vol met ziektes en is zeer schadelijk.


Ook de slordige nesten die ze bouwen, bevatten veel insecten en ander ongedierte. Dit jaar hebben we voor het eerst last van duiven op het balkon. Ze hebben blijkbaar bij de buren een jonkie gekregen en ik heb ondertussen al een paar keer een nest in aanbouw wegehaald. Ook jagen we ze elke keer weg, maar ze zijn erg hardnekkig en komen weer terug.


Sommige mensen vinden het leuk als een duivenkoppel hun balkon uitkiest om te slapen en broeden. Voor kinderen kan het interessant en leerzaam zijn om deze natuur . Is er iets wat duiven neit fijn vinden zodat hij wegblijft? Afschieten vind ik weer wat ver gaan. Als je ergens last hebt van duiven , bijvoorbeeld op het balkon , moet je je eerst afvragen waarom de duiven daar eigenlijk zijn.


En ze zijn daar omdat er een bron van voedsel en een water is. Om te beginnen moet je die beide van hen wegnemen. Vervolgens moet je de duiven hun broedplaatsen ontnemen .

Ze zijn nog altijd verkrijgbaar bij warenhuizen en speelgoedzaken. Mooie planten en zelfs kleine boompjes. Mijn spullen worden bevuild door de duiven , die mijn balkon kennelijk net zo aantrekkelijk vinden als ik, en er zelfs proberen te nestelen. Ik zou graag die duiven van mijn balkon houden en mijn spullen weer schoon willen hebben zonder al teveel schade (en werk). Ik heb net een nest ontdekt net twee eieren van duiven.


Kinderen vinden het geweldig. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind het ook wel wat hebben maar lees toch ook dingen over gezondheids gevaren en dat je ze nooit meer kwijt raakt.


Maar weg halen is ook weer zo zielig . Waarom blijven die beesten steeds terugkomen en belangrijker, hoe kom je er vanaf? Stadsduiven zijn verwilderde rotsduiven”, vertelt woordvoerder Marleen Drijgers van de Landelijke . Duiven zorgen vaak voor overlast wanneer ze in grote aantallen aanwezig zijn. Alhoewel Avonda Faunabeheer vooral duiven vangt voor zakelijke klanten, ontvangen wij ook regelmatig vragen van particulieren die duivenoverlast ervaren in hun tuin of op hun balkon. Met deze doe-het-zelf oplossingen kunt u de duivenoverlast bestrijden. Let wel, dit zijn symptoombestrijdingen en . Duiven nestelen bij voorkeur op een harde ondergron zoals: vensterbanken, zolders, veranda kasten en balkons.


Al een net gespannen maar ze komen gewoon. Gemiddeld leggen duiven eieren per jaar (per keer). Wanneer de jongen zijn uitgekomen, duurt het weken, voordat ze .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.