vrijdag 24 juni 2016

Makkelijke moestuin compost

Sinds kort hebben we onze eigen biologische compost te koop! We zijn er superblij mee want voor veel mensen was de speurtocht naar goede compost niet altijd even makkelijk. Maak of koop dus een gemengde en voedzame compost.


Het komend weekend ziet er goed uit, maar daarna belooft het weerbericht niet veel fraais. Gelukkig heb ik de belangrijkste moestuinbakken al klaar gemaakt en aangevuld met compost.

Kijk je even mee hoe ik dat gedaan heb? Eind mei: groentes schieten de grond uit, de eerste vakken komen vrij en kunnen opnieuw ingezaaid worden. Tijd voor compost aanvullen en andere klusjes. Wil je een volwaardige moestuin die veel opbrengt? Zo klein of groot als je wilt en altijd leuk, makkelijk en super efficiënt.


Geef bij slecht weer en aanhoudende regen wat extra. Bekijk het product online of kom naar één van onze winkels, waar we je graag verder helpen.

Makkelijk , leuk om te doen en helemaal gratis! Een derde deel van de MM-mix bestaat uit pure compost. Daar halen de planten alle voeding uit die ze nodig hebben.


Bij gebruik van een goede, voedzame compost hoeft u daarom geen meststoffen toe te voegen. De natuurlijk makkelijke moestuin is een nieuwe serie. In deze serie wil ik laten zien hoe mooi en. Ik had deze al een een tijdje op de computer zitten, maar kwam er niet aan toe om het te monteren. De turfmolm en compost is geen probleem denk ik, maar de vermiculiet gebruik ik liever niet.


Soms word cocopeat genoemd als goede vervanger, maar het tuincentrum heeft dit niet. Ik zocht verder op internet en vond het volgende advies: tuinaarde, compost. Gaas is niet geschikt omdat de compost dan snel uitdroogt. Dit levert gemak op bij het omzetten van je compost. Heeft iemand hier ervaring mee ? Om het moestuinieren makkelijker en leuker te maken hebben wij speciaal de makkelijke moestuinmix in de verkoop.


Op deze mix doen ál je plantjes het.

Klik hier om deze te bestellen. Compost brengt de bodem tot leven. De producenten van Keurcompost doen daar nog een schepje bovenop en garanderen de gebruikers topkwaliteit.


Keurcompost voldoet aan een aantal strenge eisen en is bovendien gecontroleerd door een onafhankelijke certificerende instantie. Mijn eerste kennismaking daarmee was bij het lezen van het boek Square Foot Gardening van Mel Bartholomew. Daarin beschrijft hij hoe je het zelf kunt maken en ik ging op zoek naar de Mvermiculite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.