donderdag 30 juni 2016

Rode worm in wc

De wormen zien rood en zijn ongeveer 10cm lang. Ze zitten niet in het toilet zelf maar kruipen over de vloer. Aan gebrek aan hygiene ligt het niet want het toilet wordt meermaals per week gepoetst.


Ons toilet op de eerste verdieping wordt (bijna) niet meer gebruikt. De kinderen zijn het huis uit.

En wat te doen om dit te voorkomen? De laatste tijd verschijnt er telkens een levende rode worm in ons toilet. We hebben geprobeerd om hem door te spoelen, met allerhande kuisprodukten om zeep te helpen, maar hij (of een andere) komt steeds terug. Graag willen we weten hoe we hier van af geraken en eventueel ook waarop dit kan . Toen ik net mijn zoon ging aankleden zagen we boven in het toilet een hele dunne, rode worm zich vermaken.


Hij leefde duidelijk nog en had het prima naar zijn zin in mijn pas geboende toilet. We hebben de kinderen gevraagd of er iemand boven naar toilet was geweest (ivm menselijke wormen ) maar . Ik heb een afgestudeerde bioloog in mijn kennissenkring en dan kom je nog wel eens achter handige weetjes, dus kinderen.

Een paar dagen geleden had ik toen ik mijn achterwerk schoonmaakte na het poepen ineens iets van een worm in mijn wc papier liggen. Symptomen bij spoelwormen. Een infectie is lang niet altijd te herkennen.


Soms is een worm of een kluwentje wormen te vinden bij de ontlasting. Dan zijn ze meestal duidelijk zichtbaar. Ze lijken qua vorm en afmetingen op regenwormen , maar zijn veel lichter van kleur, crèmekleurig, en ze hebben geen . Het zwembadje gevuld met regenwater (doorsnede ongeveer 4m en 50cm waterhoogte). Aanvankelijk was het water helemaal klaar. Wegens het koude weer afgedekt met zeil.


Nu al een paar dagen het zeil eraf en opwarmen door de zon. Volwassenen hebben bleke aan diep . Besmetting vindt plaats door het eten. Deurknoppen, wc -bril, kastdeuren . De inwoners van een dorpje in Texas kregen afgelopen week een nare verrassing toen er in één keer wormen uit de kraan kwamen.


Tara Miles uit Old River-Winfree wilde nét in bad gaan, toen ze allerlei wormen in de badkuip vond. Ook haar buren en bewoners twee straten verderop hadden inmiddels kennisgemaakt . Lintwormen zijn parasieten die in onze darmen leven.

Ze zijn plat van vorm en kunnen niet op zichzelf overleven. Ze komen zowel bij dieren als mensen voor. De eitjes van de lintworm komen meestal ons maag- darmstelsel binnen via ons eten, vooral rauw of onvoldoende gebakken vlees kan voor besmetting met wormen.


Aan het wc -papiertje dacht ik een soort van dood wormpje te zien, in mijn afscheiding. Ik lees overal dat je heel veel wormen aan het wc papier zit als je langs je anus gaat en dit heb ik dus niet. Als je veel rood vlees eet of filet americain kan je dat krijgen. U kunt de besmetting vaststellen als u de wormpjes op de ontlasting ziet kruipen. Bekijk, als uw kind `s nachts wakker wordt van de jeuk zijn anus.


Vaak ziet u enkele wormpjes rondkruipen. Hebt u wormpjes vastgestel of vermoedt u een . Wormen zijn parasieten die in de darmen of organen leven. Je kunt soms in de ontlasting en het ondergoed segmenten van de lintworm zien, en verder kan hij vage buikklachten veroorzaken,diarree en licht gewichtsverlies.


Ook deze worm zit in de dunne darm en kan vage buikklachten. De bekendste manier om wormen te krijgen is door besmet water te drinken of besmette voeding te eten. Dit resulteert in een tekort aan rode bloedcellen waardoor je: Duizelig wordt.


Heeft hier iemand ervaring mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.