vrijdag 29 juli 2016

Kikkers en muizen

Kikkers en muizen is de naam van een versnapering die vooral met Sinterklaas in Nederland wordt genuttigd. Ze worden gewoonlijk bij het schoentje zetten ten geschenke gegeven. Online bij Albert Heijn al je boodschappen thuisbezorgd of ophalen. Fondant in chocolade, kikkers en muizen stuks.


De grootste voorkeur hadden de kikkers van chocolade met vulling, die in een gekleurd velletje aluminiumfolie verpakt waren en nog steeds zijn. Die noemden we snotkikkers.

De op de folie gedrukte beestjes hadden toen een badpakje aan. Dit snoepgoed is zelfs . Chocolade kikkers en muizen met fondantvulling waren vroeger altijd al mijn favoriete Sinterklaas snoepgoed. De kikkers en muizen op de foto kocht ik bij Aldi.


De laatste vind ik persoonlijk erg vies, de eerste niet. Dat is nep marsepein, oftewel . Judith Hovens uit Amersfoort vraagt: waarom hebben ze badpakken aan? En mogelijk had Pinkeltje er iets mee .

Sommige mensen zijn zo verslaafd aan dit suikergoe dat ze het. Het is toch wintersnoep? Wat is het grootste voordeel van Sinterklaastij op de cadeautjes na? Al dat heerlijke snoepgoed natuurlijk!


Wij zochten voor jou uit waar je de lekkerste kikkers en muizen kunt kopen. Er zijn varianten en ik lust maar soort. Die kikkertjes zijn ook veel platter en kleiner - beetje sneu eigenlijk. Ik vind lekkere muizen en kikkers heel lekker :) Daarentegen vind ik marsepein heel vies en kan ik ook . Oeh, die heb ik al lang niet meer geha ik zou het smaakverschil niet eens meer weten, ik dacht eigenlijk dat ze hetzelfde smaakten in mijn herinnering.


Van de week maar weer eens halen en proeven ;-). Alle reacties Link kopieren Quote . Zelf aan de slag om snoep voor Sinterklaas te maken? Volg dit recept voor muizen en kikkers ! In het echt zou je natuurlijk liever niet een muis of kikker eten, toch raar dat je die inderdaad in je schoen krijgt! Veel mensen plagen elkaar namelijk met Sinterklaas.


Surprises en sinterklaasgedichten . Ook benieuwd naar hoeveel calorieën er in kikkers en muizen zit? Of meer specifiek hoeveel vet, suikers en koolhydraten er in kikkers en muizen zitten?

Vind vergelijkbare producten die minder verzadigde vetten of minder calorieën bevatten dan kikkers en muizen. Bekijk de calorieën van Kikkers en Muizen (Aldi) per 1gr. Beste, Weet iemand een goeie webshop waar je heel het jaar door kikkers en muizen kan kopen? Ik realiseer me net dat ik ze dit jaar gemist heb. Terwijl ik gek ben op die fondant shit.


Heb vanavond pas een viering met de familie. En waar ik linkjes vind (Jamin, Aldi etc) is het allemaal 4of niet . Is het dus ook niet helemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.