woensdag 26 oktober 2016

Wat in muizenval

Je hebt de muizenvallen op de juiste plaats neergezet en tijdens de dagelijkse controle blijkt de muizenval leeg te zijn en je lokaas weg. Zorg dat het lokaas wat je gebruikt vast zit in het cupje dat op de val zit. Gebruik je een klein spekblokje of stukje kaas, zorg dan dat er een beetje pindakaas onder zit en druk het . Ze eten ongeveer drie tot vijf gram voedsel per dag.


Iedereen is wel bekend met de veel gebruikte muizenval. De ouderwetse houten val wordt meestal aantrekkelijk gemaakt met een stukje kaas op het haakje.

De nieuwe vallen om muizen te vangen zijn van plastic. Op de plastic val zit een kupje wat meestal gevuld wordt met pindakaas. Niks mis met deze lekkernij en ook . Je hebt last van muizen en inmiddels een (elektrische) muizenval gekocht.


De strijd is begonnen, tijd om deze knaagdiertjes voorgoed uit je huis te verbannen. Hoe kan je nu het beste te werk gaan? Hoe “zet” je eigenlijk een muizenval ? Wat stop je in een muizenval ?

We kennen eigenlijk allemaal het plaatje van de . Dus wat kan ik neerzetten zodat ik kan zien of er straks van gegeten is? Kaas is een fabeltje, toch? Er zijn antwoorden gegeven.


Dit deed mijn opa altijd op de muizenvallen. Het is vooral aan te raden om bij grote aantallen muizen gebruik te maken van een professionele bestrijder. Deze kan de muizenplaag direct en effectief bestrijden. Dit kan op verschillende manieren, maar de meeste muizenvallen gebruiken aas om de knaagdieren te lokken.


Het te gebruiken aas hangt af van de te vangen muizensoort. Bij de huismuis is kaas en spek favoriet, maar ook chocola . Re: hoe lok ik muizen beter in de muizenval. Of heb je ze inmiddels al gevangen?


Er bestaan ook plastic muizenvallen die op dezelfde manier werken, maar vaak wat makkelijker in het gebruik zijn. Het meest bekend is een blokje kaas. Wat ook erg goed werkt is chocolade. Het voordeel van pindakaas.


Maar pindakaas werkt het best.

Ik moet toegeven dat ik ook moeite had met het antwoord. Een diersoort is toch zoogdier, reptiel en zulke dingen. Een muis is geen diersoort toch? Ik dacht dat het antwoord knaagdier was. Totdat hij met vragen kwam als wat vang je met een muizenval ? Kom op zeg, dit moet wel . De muizenval is, naast een van de meestgebruikte methodes, ook een van de simpelste manieren om muizen te bestrijden.


In de val is over het algemeen een veer gespannen en zodra de . Wat een goede tips staan er tussen, bedankt! Ik ben toch thuis gekomen met ouderwetse muizenvallen. Die ik ook getest heb (omdat ik niet wist hoe ze werkte ) met gevolg dat ik nu met een dikke rode vinger zit te tikken :facepal:peace: Vanavond moet het gebeuren. Een ouderwetse houten muizenval klaarzetten voor actie is een hele klus opzich, helemaal als dit geen. Ik heb nog twee uur en drie kwartier . Methoden:De muizen vindenDiervriendelijke vallen zettenKlassieke muizenvallen zettenEen val zetten in de vorm van een emmer.


Zet muizenvallen neer wanneer je de plekken hebt gevonden waar de muizen zich verstoppen. Muizen zijn vervelende en. Smeer wat pindakaas op het blikje. Een stukje brood of ontbijtkoek doet daarentegen wonderen. Trouwens Erik, hoe weet je dat de muis stierf van angst?


Hij kan net zo goed uitgehongerd zijn geweest. Ook zijn de ouderwetse vallen het beste, heel wat muizen in de stad zijn al immuun tegen het gangbare gif, ze worden wel wat ziek, maar gaan niet dood. Dus een ouderwetse muizenval voldoet prima, wat lokvoer erop en ze vangen zichzelf, bijkomend voordeel, geen muizenlijkjes overal in het huis wat.


De elektrische muizendoder is een uniek apparaat! Zodra een muis de elektronische muizendoder binnenkomt, wordt deze binnen enkele seconden door de elektrische lading gedood. In geval er een muis in de muizendoder. Vier muizenvallen uitgezet in huis (je doet het liever niet, maar als je hele jonge kinderen hebt en niets anders helpt, moet je wát ). Drie weken lang niets gevangen, maar vandaag dan eindelijk beet. Tot zover prima, ware het niet dat het arme kleine huismuisje me hulpeloos en spartelend aankeek.


Erg vervelend voor ons . Misschien is dit evolutiedruk: de muizen worden steeds slimmer. Survival of the fittest enzo. Of misschien heeft Miriam gelijk.


En ik maar denken dat veldmuizen alleen in de winter binnenkwamen. Nou ja, misschien maar eens een vlieg in die muizenval doen dan? Wat dan leidt tot het volgende draadje: .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.