maandag 26 juni 2017

Slakken in huis

Naaktslakken Bestrijden In Huis: de oplossing! Als we het het hebben over ongedierte denk je niet zo snel aan naaktslakken. Toch tref je naaktslakken vaak aan in huis en daar laten ze vieze sporen achter die soms moeilijk te verwijderen zijn.


Hoe bestrijd je naaktslakken in huis en hoe voorkom je dat ze . Slakken , hoe jaag ik ze mijn huis uit. Alhoewel het nou niet direct een leuk onderwerp is hebben veel mensen, vooral in oudere woningen, last van ongewenst bezoek van slakken.

Op een verjaardag kan dit nog eens tot wat hilariteit leiden maar iedereen is natuurlijk liever van dit slijmerige bezoek af. Daarom zijn naaktslakken ook erg gevoelig voor uitdroging, en hebben ze veel te lijden onder weersomstandigheden. Het liefst vertoeft de naaktslak in een lekker . Hij heeft de beestjes toen in het pad achter het huis gezet. Ik had al langer het vermoeden dat we een slak of iets dergelijks in de woonkamer hadden nav de slijmsporen die ik zag op de plinten en vloer.


Ik kan er niet meer tegen. Tja, de titel zegt het al. We hebben last van een invasie.

Elke ochtend als we beneden komen zitten er naaktslakken bij de voordeur. Op de mat, op de deur, op onze schoenen. We weten niet waar ze vandaan komen.


In de gang zelf geen nest te zien. Meer resultaten van forum. Ook midden in de nacht laten naaktslakken zich graag zien. Wanneer men naaktslakken.


In plaats van slakkenkorrels of zout kun je in ook gebruik maken van gedroogd zeewier. Dit wier bevat zeer veel zout zodat slakker hier in een wijde boog omheen gaan. U kunt met dit zeewier een bepaalde hoek afsluiten en kijken of hiermee de slakken uit je huis blijven.


Zondag ochtend ik loop op blotenvoeten naar de keuken om een heerlijk ontbijtje te gaan maken. SPLATSJ wat was dat gloeiende gadver een naaktslak onder mijn voet! Zo begon mijn quest om alle naaktslakken uit mijn huis te verbannen. Huisjesslakken zullen zich verstoppen in hun eigen schelp.


De meeste slakkensoorten zijn tweeslachtig (ze hebben zowel manlijke als vrouwelijke geslachtsdelen) maar kunnen zichzelf niet bevruchten. Het huis van de huisjesslak. Dit is het GROOTSTE onzin filmpje ooit.


Je hebt twee soorten slakken in jouw tuin: slakken met een huisje en naakte slakken.

De naaktslakken richten de grootste schade aan. Zout: op een droge plaats (bv. in huis ) kan je zout strooien op de plaatsen waar je denkt dat de slakken voorbij komen. Het zout (gewoon keukenzout) zorgt ervoor dat de naakslak zal uitdrogen. De weg die de slakken volgen . Sinds een tijdje heb ik last van een naaktslakken -plaag in mijn keuken.


Het is erg vreem want ze komen er alleen als het geregend heeft. Drowa pakt de oorzaak aan waardoor u er geen last meer van zult hebben en uw huis beter isoleert. Af en toe zien we er één (ik ben er wel eens op gaan staan bleeh), maar meestal zien we ze niet.


De slakken vallen hierin en kunnen er niet meer uit. Ook een uitgeholde meloen trekt veel slakken aan. Controleer deze regelmatig op de vangst en laat de slakken vrij op een plek ver van huis.


Trek in het schemerdonker, het liefst . Ze kunnen ingedeeld worden in twee grote groepen : naaktslakken en huisjesslakken. De huisjesslak is te herkennen aan haar slakkenhuis. Daadwerkelijk alle huis -, tuin- en . Ze ruimen plantenresten en andere rommel in de tuin op en vormen voedsel voor vogels en egels. Maar ze kunnen ook erg vervelend zijn.


Zeker als ze een plaag vormen en je ontkiemende plantjes in je moestuin opvreten. Met name naaktslakken zijn berucht, maar ook .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.