vrijdag 27 februari 2015

Blauwe druifjes uitgebloeid

Ik ben geen held met planten. Alles wat groen is, heeft het moeilijk met mij, en ik met het groen. Maar ik doe mijn best, en dus ben ik dan ook apetrots dat de drie potjes blauwe druifjes die in de keuken staan tot bloei zijn gekomen, en niet eens voortijdig verdroogd zijn.


Ze zijn zelfs al een beetje aan het . Meer resultaten van forum. Voorjaarsbollen, zoals narcissen, blauwe druifjes en hyacinten, die uitgebloeid zijn doen het nog eens!

Ik heb in mijn tuin blauwe druifjes waarvan de bloemen helemaal verdroogd zijn. Tulpen, narcissen, hyacinten, blauwe druiven. Hyacinten en blauwe druifjes is mijn ervaring dat dit vooral heel veel blad en weinig bloem geeft, dus die bollen poot ik niet.


Indien men te snel na de bloei de. Bloembollen kunnen wanneer het blad is. Niet-gecultiveerde bolgewassen. Knip liever wel de uitgebloeide bloemen weg zodat alle voeding naar de bollen gaat.


Bloeiende Narcissen en Alliums (sierui) staan heel sierlijk tussen . Overigens nog een tip: van blauwe druifjes koop ik altijd een paar potten tegelijkertijd.

Als de bloemen in de woonkamer uitgebloeid zijn, zet ik er een nieuwe pot neer, net zolang tot ik ze allemaal gebruikt heb. Je kunt de bladeren na juni afknippen. Als je dit in een eerder stadium hebt gedaan, zullen deze bollen veel minder of niet gaan bloeien volgend jaar.


En dat zou natuurlijk zonde zijn! Ze lijken op hyacinten, maar óók op een omgekeerd trosje druiven: witte druifjes en blauwe druifjes. Er zijn veel verschillende soorten druifjes en je kunt deze lentebloeier zowel binnen als buiten neerzetten.


Ik heb enkele jaren geleden eens een pluk blauwe druifjes uit een paasbakje die uitgebloeid waren zo, erit geschept en bij de vijver neergezet. Ik wilde ze planten en ben ze vergeten. Het volgend jaar stond er ineens een grote pluk blauwe druifjes te stralen! Elk jaar wordt de pluk groter.


De sneeuwklokjes waren uitgebloeid. Krokussen en blauwe druifjes staken hun jonge groen omhoog. Het contrasteerde opvallend met het zwart van het winterloof. Bij mij was de lente al begonnen. Thomas sprong opzij en.


Inmiddels zijn we een maand verder en ontstaat er een aardige berg uitgebloeide bloembollen. Om er volgend jaar opnieuw . Dreaming colors, kwaliteit in de groene pot.

Verwijder de uitgebloeide bloemen en eventuele dorre knoppen, kort de takken wat in en zet ze met het frisgroene blad tussen een boeket voorjaarsbloemen. Vindt u de geur van hyacinten te sterk in huis? Blauwe druifjes geuren heel licht en . Die vergeten we, per ongeluk.


He​leen is goedgemutst, ze vind het gezellig dat we er zijn en dat er een beetje actie is. Even later is het zover en komt het ambulancepersoneel He​leen ophalen. Deze pot vol met blauwe druifjes staan erg leuk in ieder huis.


Annette rijdt met haar mee. Daarnaast is de voorjaarsbollen ovale pot aangekleed met decoratieve houten takken, houten blaadjes en mos. Zijn de blauwe druifjes uitgebloeid dan kunt u .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.