donderdag 22 september 2016

Koud water tijdens douchen

Allemaal prima, de laatste maanden gebeurt het steeds vaker dat het water van temperatuur wisselt. Waarschijnlijk kon het warm-en koud water zich niet goed mengen d. Het water blijft vervolgens ook. Agpo domina F24E: Tijdens douchen koud water. Nu is de doorstroming te laag waardoor uw ketel of geijser even een moment terugregel en dan komt er koud water. Je hebt vast ergens een mooie CV-kast, of wat dan ook, met een boiler, weet het ook niet precies.


Bij mij kwam er op een gegeven moment alleen nog maar koud water uit de kraan en toen was dat opgelost door dat ding te resetten of . Tijdens het douchen valt regelmatig (zonder dat ik aan de kraan zit) de ketel uit. Niet zozeer dat-ie in storing valt, maar hij stopt gewoon met verwarmen, ik hoor gewoon dat de brander dan stopt. Draai ik de koudwaterknop dan terug of de warmwaterknop verder open, dan komt-ie weer in.


Koud douchen zal je bloedcirculatie verbeteren. Hierdoor wordt het bloed efficiënter gebruikt. Het klopt dat je bloeddruk een tijdelijk verhoging doormaakt, echter al je bloedvaten worden wel . Het ligt eerder aan de douchekraan dan aan de cv-ketel. Als je een mengkraan hebt waarbij je met de hand warm en koud moet mengen, kunnen de kraanleertjes versleten zijn.


Alles loop tot nu toe naar wens buiten dit: als we een douche nemen dan is het water na ongeveer min koud. Dit lijkt me vrij vreemd gezien we een boiler hebben staan van 1liter. En moest die dan toch bijna leeg zijn, zou je toch verwachten dat er tijdens de afname warm water bijkomt? Bij lauw douchen wordt water soms helemaal koud. Op zich doet hij het prima maar af en toe als ik sta te douchen wordt na enkele minuten het water helemaal koud.


Pas als ik de koudwaterkraan dicht draai slaat de geyser weer aan en wordt hij ( voor de rest van de tijd) netjes warm. Moet ik het probleem zoeken in de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.